Az utóbbi pár évben radikálisan átdolgozta formanyelvét a Renault. Ennek azonban megvannak a vesztesei is: azok a típusok, amelyek még ezt megelőzően születtek, eredeti formájukban menthetetlenül elavultnak tűnnek, ezért akkor is frissíteni szükséges őket, ha amúgy még fiatalok.
A Clio és a Captur már korábban átesett a fiatalító plasztikai műtéten, aztán jött a Mégane E-Tech, most pedig az Espace került sorra.
Az autó külső elemeinek több mint a harmadát cserélték: a komplett orrész, a motorházfedél, a csomagtérajtó, valamint a hátsó lámpa is új. Mondani sem kell, hogy elöl áttervezték a nappali fényeket és a fényszórót.

Fent az új, lent az eredeti Renault Espace VI. Nagy a különbség
Az oldalfal alját borító védőpanelen, valamint a hátsó kerékdobon vízszintes bordákat látunk. Az előbbiek úgy irányítják a légáramlatokat, hogy az első kerék által felvert sár és víz ne kenje össze a hátsó kerék környékét, az utóbbiak meg a Rafale által ihletett hátsó lámpatestekbe futnak bele elegánsan.

Balra az új, jobbra az eredeti
Eddig nem volt Solarbay elhomályosodó napfénytető az Espace kínálatában, most már van, méghozzá hatalmas: a 170 x 113 centiméteres panel a legnagyobb a Renault kínálatában, és csaknem kétszer akkora, mint az eddig elérhető, nem elektrokróm üvegtető. Vezérlése ugyanúgy több módon történhet, mint a többi típusnál; ha kiszállunk az autóból, és bezárjuk azt, automatikusan elhomályosodik, hogy megelőzze az utastér túlzott felmelegedését.
A megújult Espace az első Renault, amely arcfelismerős vezetőmemóriát alkalmaz: az A-osztályba beépített kamera azonosítja a sofőrt, amennyiben az korábban létrehozott egy profilt a fedélzeti infotainment rendszerben, ezzel előhívva az abban tárolt beállításokat – kedvenc rádióadók, médialejátszó beállítások, üléshelyzet, tükrök, valamint Google alkalmazások. A sofőrről készült fotót, illetve az egyéb adatokat az autó nem küldi a felhőbe, hanem helyben, a fedélzeten tárolja. Ugyanez a kamera szolgálja ki az éberségfelügyeleti rendszert.
Az első üléseket átdolgozták, mostantól feszesebben tartják a vezetőt és utasát. A kárpitok is újak, a Techno felszereltségi szinten egy olyan textil is elérhető, amely 98%-ban újrahasznosított alapanyagokból készült.
Nem változik a helykínálat: a 474 cm-es autóban 278 cm-nyi belső hosszon osztozik hét ember.
A második üléssor 22 cm-en tologatható, támlája dönthető és négy pozícióban rögzíthető. A padlóba hajtható harmadik üléssoron USB-C töltőaljzatokat (az egész autóban összesen hat darabot) és olvasólámpákat, valamint előfeszítős biztonsági öveket kapunk. A csomagtartó ajtaja motoros, a kapacitás a hétüléses kivitelen 212 / 520 / 2054 liter, az ötüléses 692 / 2274 litert kínál.
Kiviteltől függően akár alapáras az összkerékkormányzás, maradt a 24 colos dupla képernyő és a Google-alapú infotainmentrendszer.
A 200 lóerős full hibrid hajtáslánc speciális sebességváltója új vezérlőszoftvert kapott, így állítólag dadogás nélkül, gyorsabban és határozottabban kapcsol.