Az anabolikus szteroidok az elsődleges férfi nemi hormon, a tesztoszteron hatását imitáló, szintetikus vegyületek, amelyeknek orvosi célú, kontrollált és legális felhasználásáról kevés szó esik, a testépítésben és egyéb sportágakban játszott teljesítménynövelő szerepe ellenben közismert. Ezért a szteroid annak ellenére az emberfeletti erő jelképévé vált, hogy ilyen célú alkalmazása a világ legtöbb országában illegális, ráadásul egészségkárosító hatással is jár.

Ben Johnson az 1988-as nyári olimpiai játékokon megnyerte a férfi 100 méteres síkfutást, ám a verseny után anabolikus szteroidot találtak a szervezetében, ezért megfosztották aranyérmétől (kép: Bongarts/Getty Images)
Ez megmagyarázza, miért kapta a Hyundai új kreálmánya az Insteroid nevet: az áprilisban debütáló jószág ugyanis az Inster túlizmosított kivitele lesz – hogy csak optikai tuningról van szó, vagy tényleges teljesítménynövelésre is sor kerül-e, az egyelőre nem világos, bár gyanús, hogy komoly erő feszül a kicsi autóban.
Az előzetes fotókat elnézve az Insteroid akár az RN24 technológiai kísérleti jármű továbbgondolása is lehet – a világ autóbolondjai mindig vevők egy összkerékhajtású, pár száz lóerős városi járműre, hajtsa azt villanymotor vagy bármi egyéb.
Egyelőre csak annyit tudunk, hogy 21 colos keréktárcsákat, pixel LED-fényeket, szürreálisan agresszív aerodinamikai részleteket és komoly fékrendszert kap a jármű.
Már ezekből eléggé nyilvánvaló, hogy a valódi kérdés nem az, vajon koncepciójárműről vagy későbbi sorozatgyártású vadócról van-e szó, hanem hogy milyen sportágban készül bevetni az Insteroidot a Hyundai.

Ez a kisautó lóg a kézifék karján a fenti fotón
Erre enged következtetni az az alkatrész, amelyet csak hidraulikus kézifék karjaként tudunk értelmezni, és persze a becsövezett utastér is.
Ilyen extrém aerodinamikával egyébként a hegyi felfutóversenyekre tervezett autóknál lehet találkozni; ezek – mindenekelőtt az észak-amerikai Pikes Peak-i futam – kifejezetten népszerűek az autógyártók körében, mert remek publicitást jelentenek a márkának és az adott típusnak egyaránt. De ne találgassunk, várjuk meg az április elejét, amikor mindenre fény derül.