Hatvan évvel ezelőtt jelent meg az első Volante az Aston Martin palettáján, és azóta ezen a néven illetik a cég kabrióit. A Vanquish nem ilyen patinás név, az ezredforduló után jelent meg először a cég szótárában, mindenesetre most ez a márka high-end túraautója, a Vanquish Volante tehát egy klasszikus gran turismo convertible, ahogy az a nagykönyvben meg van írva.

16 fotó

Ebből az is következik, hogy a Vanquish Volante nagyon erős és nagyon gyors: 5,2 literes, V12-es turbómotorja 835 lóerőt ad le 6500/perc fordulatszámon, maximális forgatónyomatéka kerek 1000 Nm, amit 2500 és 5000/perc között élvezhetünk. Az autó 3,4 mp alatt gyorsul 100 km/órára, ami mindössze egy tizeddel lassabb a kupénál – ez leginkább annak köszönhető, hogy mindössze 26 kilóval nehezebb (szárazon 1,8 tonna) a kabrió a kemény tetős verziónál. A végsebesség mindkét modellnél ugyanannyi, 345 km/óra.

Nincs ma ennél gyorsabb orrmotoros kabrió 6

Az eltérő tömegeloszlás (a kabrióé 49:51, a kupéé 51:49) miatt újrahangolták a felfüggesztést, pontosabban eltérő hangolást alkalmaztak, mivel a két modellváltozatot egymással párhuzamosan fejlesztették.

Hiába grand tourer a Vanquish Volante, ennyi erő birtokában nem várható el a tulajdonostól, hogy ne csapjon időnként a lovak közé, ezért az üzemmódkapcsoló Sport és Sport+ fokozatot kapott, az ESP pedig teljesen kikapcsolható, ha akarják.

Nincs ma ennél gyorsabb orrmotoros kabrió 7

Alapvetően az autó minden rendszere megegyezik a kupééval, a karbon kerámia fékektől az egyedi Pirelli P Zero abroncsokon át a nyolcfokozatú ZF automata váltóig (végig azonos az áttételezés). A szénszálas kardántengely mögött elektronikusan zárható differenciálmű osztja el a nyomatékot.

A vászontető nyitása 14, zárása 16 másodpercet vesz igénybe, mozgatni akár 50 km/óra sebességig lehetséges. Erre a padlókonzolon elhelyezett fémkapcsoló helyett használhatjuk a távirányítót is.

Nincs ma ennél gyorsabb orrmotoros kabrió 8

A tető hőszigetelő képessége megegyezik a kupééval, összehajtva mindössze 26 cm vastag, így lenyitva teljesen eltűnik az ülések mögött.

A Volante első példányai elvileg az év harmadik negyedében kerülnek az ügyfelekhez. Az Aston Martin korábban évi 1000 darabban maximálta a Vanquish gyártását, és ezen nem változtatnak: ezt a mennyiséget a kupé és a kabrió között fogják megosztani.

Nincs ma ennél gyorsabb orrmotoros kabrió 9