Noha a BMW debreceni gyárában már hónapok óta zajlik az új iX3 előszériás gyártása, a gyártó most számolt be legfrissebb közleményében arról, hogy beindult az összeszerelő üzem a gyárban.

Hans-Peter Kemser, a debreceni gyár elnök-vezérigazgatója szerint az indulás „minden probléma nélkül” zajlott. A Neue Klasse új architektúrája hatékonyabb gyártást tesz lehetővé az üzemben, a műszerfalmodult például előre összeszerelve építik be az autókba.

A korábbi modellekkel ellentétben a kábelköteget is több részre osztották, ami egyszerűbbé teszi a beépítést. A zónás kábelköteg-architektúra 600 méterrel kevesebb vezetéket igényel, és 30 százalékkal könnyebb, mint az előző generáció.

Ebben világelső lesz a BMW új debreceni gyára 1

A Neue Klasse esetében a csatlakozóelemek variációja is radikálisan csökkent, ez pedig csökkenti a különböző dugók, csavarok és kapcsok számát. Egy világújdonságot is bevetnek Debrecenben, az időablakos (just-in-sequence) gyártósori beszállítást, amit eddig a BMW egyetlen gyárában sem alkalmaztak.

A tervek egyébként nem változtak, a sorozatgyártás 2025 végén indul Debrecenben a Neue Klasse első modelljével, az új BMW iX3-mal.