Társadalmi vitára bocsátotta kedden az építési és közlekedési tárca azt a rendelettervezetet, amelynek értelmében májustól fizetősek lesznek az idén elkészülő gyorsforgalmi utak. A tervezet indoklásában a minisztérium azt írja, hogy idén „közel 81 kilométer közút díjfizetési rendszerbe vonása vált aktuálissá”.

A matricaköteles úthálózat kibővül az idén tavaszra Kecskemét és Békéscsaba között teljes szakaszán elkészülő M44-essel, valamint az M85-ös utolsó, Sopronnál az országhatárig vezető szakaszával. A teherforgalomnak emellett fizetőssé válnak az 5-ös, 53-as, 54-es főutak egyes eddigi ingyenes szakaszai, illetve többek között a Zsámbéki-medencében vezető 103-as út.

A rendelettervezethez tartozó úgynevezett hatásvizsgálati lap szerint a fizetős úthálózat bővítéséből ebben az évben 1,95 milliárd forintnyi pluszbevétele lehet az államnak ‒ írta a 444.hu.