A Genesis G90 nem átlagos nagyautó: alapkivitelben 528, nyújtott tengelytávval 547 cm hosszú, kis szériában készül, és elérhetősége is korlátozott – cserébe mindent tud, amit ma egy hagyományos autó tudhat. Racionális oka nincs a létezésének, a G90 inkább egy életnagyságú prezentáció arról, hogy mire volna képes a Hyundai-csoport prémiummárkája (azaz tulajdonképpen maga a Hyundai is), ha a költségek nem számítanának.





És ha már nincs értelme, miért ne lehetne még kevesebb értelme a konstrukciónak – talán ez a merész gondolat ihlette az X Gran Coupé és x Gran Convertible tanulmányokat, amelyek ugyanazt a 318 (nyújtva 337) centiméteres tengelytávú platformot alkalmazzák, mint a Genesis zászlóshajója.
A fémfonalból sodrott hűtőmaszkról és a dupla fényszórócsíkról azonnal Genesisként azonosítható tanulmányok laposabban fekvő szélvédőt kaptak, az oldalablakok keret nélküliek. A Gran Coupé tetővonalát mélyebben húzták meg, kifejezetten sportautós esztétikára törekedve, míg a Gran Convertible esetében az övvonal erősítésével választották el optikailag egymástól a karosszériát és a vászontetőt.
Hátul mindkét autónál széles, de lapos profilú kipufogóvégek és diszkrét kacsafarok-légterelő teremt klasszikus sportautós kiállást.
A lényeg persze az utastérben van, ahol a kupé belsőépítészei az olívából, a kabrióé pedig a mediterrán borokból merítettek ihletet.
A kupénál mikroperforált, hátulról megvilágított olajfa borít számos felületet, a szőnyegeket és a küszöböket olajfamotívumok díszítik, a középkonzolt díszítő, steppelt varrás klasszikus autóipari stíluseszköz. Az üléseket az olívaolaj gyártásából visszamaradt vízzel (tehát teljesen természetes módon) cserzett bőr borítja, a tetőkárpit steppelt bőr.
Az X Gran Convertible tanulmány bordó és mélylila tónusaihoz a livornói régió Cabernet Sauvignon fajtája kínált inspirációt.
Mindkét autó belső terét – kormányokat, középkonzoljukat, szellőzőrostélyaikat – kristályok díszítik.
Mivel a kupé és a kabrió műfaja egyaránt a vezetés öröméről szól, egyedi kormánykereket kaptak, amelyet a beltéri elemekkel harmonizáló módon kidolgozott, alumínium alsó küllő tesz különlegessé.
Az első üléseket integrált biztonsági övvel szerelték, ahogy a nagy kétajtósoknál illik, a hátsó utasok kényelmét az első ülésekbe beépített képernyők, valamint saját légbeömlők és klímavezérlő, illetve ülésállító kezelőszervek fokozzák.