Egy hét múlva debütál a vadonatúj Audi A6 szedán, amelynek kombi változatát már márciusban megismerhettük. A hibrid hajtásláncokkal szerelt puttonyos óriás egyik fontos ismérve a 0,25-ös közegellenállási együttható, amely a legkedvezőbb érték minden belső égésű motorral szerelt Audi között.

Gyanús, hogy azért vették előre az Avant bemutatását, hogy ezt a szuperlatívuszt kétszer is elsüthessék: a lépcsős hátú karosszéria áramlástani szempontból ugyanis rendszerint kedvezőbb, mint a meredek levezetésű farral épített (azaz ferdehátú vagy kombi), így a négyajtós A6 elméletileg még jobb értéket kellene hogy hozzon.

Az A6 Sedanról egyelőre nem sokat árul el az Audi – a részletek majd április 15-én érkeznek –, de azt levezetik, hogy a csekély légellenállás takarékosabbá, csendesebbé, ezáltal komfortosabbá; a kiegyensúlyozott felfüggesztés pedig pontosabbá és dinamikusabbá teszi az autót.

Újraalkotja a szedán műfaját az Audi 1

Az Audi A6 Sedan második generációs digitális OLED hátsó lámpateste

Van egyébként a szerkesztőségünkben valaki, aki mindezt már élőben is ellenőrizhette: Szörényi Andris március végén személyesen találkozott az Audi új limuzinjával, első benyomásait hamarosan megosztja veletek.