Világszerte több dizájnstúdiót is működtet a General Motors. Ezek a mindennapi munka mellett a cégcsoport márkáinak jövőbeli arculatával, új formai filozófiák kidolgozásával, álmok megformálásával is foglalkoznak.





Ez eddigi négy stúdió (Detroit, Los Angeles, Sanghaj és Szöul) mellé most megnyílt az ötödik, méghozzá Londonban, és hogy emlékezetessé tegyék az alkalmat, a frissen munkába állt csapat mutathatta be elsőként azt a Corvette-tanulmányt, amelyet a tervek szerint számos további koncepciójármű követ majd ugyanebben a témában.
Nem egyszerű ujjgyakorlatról van szó, hiszen az aktuális Corvette jövőre tölti be hatodik születésnapját, így mostantól bármikor esedékes lehet az új generáció bemutatkozása. A stúdió köti az ebet a karóhoz, hogy az általuk megálmodott koncepció nem egy leendő sorozatgyártású modell előfutára, ugyanakkor vannak olyan izgalmas részletei, amelyeket örömmel látnánk viszont a szériaautóban.
Amennyiben egy-két éven belül valóban piacra lép, az új Corvette szinte bizonyosan akkumulátoros elektromos hajtásláncot kap. Ha ma kellene meghozni ezt a döntést, talán más irányt venne a fejlesztés, ez viszont rengeteg kidobott pénzt és egy-két év késlekedést jelentene – majd meglátjuk, melyik opciót választja a cég.
Két egészen szenzációs eleme van a formatervnek. Az egyik a központi szélvédőoszlop, amely az autó középvonalában emelkedve támasztja meg a tetőt. A megoldás ismerős lehet a Forma-1-ből, ahol hasonló módon kialakított glória vigyáz a pilótákra. A megoldás nagyban javítaná a kitekintést két oldalra, azaz pont a kritikus városi manővereket tenné biztonságosabbá – kérdés persze, hogy szempont-e a városi közlekedés egy olyan autónál, amelyet aktív aerodinamikai elemekkel szereltek fel.
A tanulmányautó szemből nem véletlenül emlékeztet egy katamarán hajóra: látványos külső szárnyak és légterelők helyett a burkolat belsejében áramló levegő irányításával, szabályozásával oldják meg a légellenállás csökkentését, illetve a leszorítóerő fokozását. Utóbbi érdekében még a hírhedt porszívót is bevetik: ahogy az 1978-as Brabham BT46 F1-es versenyautónál vagy a 2020-as GMA T.50 szupersportkocsi esetében (mindkettőt ugyanaz a Gordon Murray tervezte egyébként), nagy teljesítményű ventilátor szívja ki az autó hasa alól a levegőt, az aszfaltra tapasztva a járművet.
A Corvette-koncepció más finomságokat is felvonultat: ilyenek a 3D-nyomtatóval létrehozott karosszériapanelek és szerkezeti elemek, vagy a motorosan mozgatott sirályszárnyas ajtó.
Nézd meg alább gyári videón is a futurisztikus Corvette-álmot!