A franciaországi statisztikák szerint a gyorshajtás miatt bekövetkező halálos balesetek 52 százaléka 35 évnél nem idősebb sofőröket érint. Ezért a Renault áprilisban nemzetközi közlekedésbiztonsági kampányt indított útjára Pierre Galsy gyári autóversenyző (BTW Alpine F1 Team) részvételével, a jól ismert „a sebességnek a versenypályán, nem a közúton van a helye” szlogennel. A videót alább nézheted meg:

a videó a hirdetés után indul
0 seconds of 45 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
00:45
00:45
 

Ez azonban csak része a francia autógyártó baleset-megelőző igyekezeteinek: a franciaországi piacra gyártott Renault Clio modellekhez speciális átalakítást terveztek, amelyet beépítve 110 km/órában maximálja az autó sebességét.

Nem random választották ezt a sebességhatárt: a francia jogszabályok szerint a jogosítvány megszerzését követő kettő vagy három évben nem mehet ennél gyorsabban a sofőr.

Az utólag, márkakereskedésben beépíthető motorvezérlő egység a tempomat és a sebességhatároló rendszer funkcionalitását nem befolyásolja, ezek korlátozás nélkül használhatók, ám csak 110 km/óráig.

A rendszer eltávolítása után az autó minden szempontból úgy viselkedik, mint eredetileg.

A beszerelés, illetve a kiiktatás egyaránt 59 euróba (24 ezer Ft) kerül, ám jelenleg kizárólag Franciaországban, a helyi piacon értékesített Clio modellekhez érhető el.

Egyetértesz azzal, hogy friss jogosítvánnyal csak lassan lehessen vezetni?
Nem, úgy soha nem tanul meg igazán vezetni az ember
Nem, mert nincs összefüggés a gyorshajtás és a halálos balesetek között
Igen, jó ötlet