Hatvan év elteltével is csodálatosan szép, harmonikus alkotás az Alfa Romeo Giulia GTA, olyan, amelyet elnézve megkérdőjelezi az ember, hogy valóban szükség volt-e fejlődésre az autóipari formatervezésben, vagy jobb lett volna megállni az evolúciónak azon a fokán.





Szerencsére ezt mára sokan felismerték, így ha valakinek nagyon sok elköltendő pénze van, talál olyan manufaktúrákat, amelyek megépítik neki álmai hamis veteránját.
Ilyen a Totem Automobili is, amelyről öt évvel ezelőtt írtunk először, akkor még csak tervezett elektromos átépítésük kapcsán. A GT Electric azóta megvalósult, de Giorgetto Giugiaro kortalan dizájnjához jobban illenek a benzines motorok – ezekből kétfélét is kínál a műhely.
A cikkünkben szereplő GTSuper Jarama a kisebbik, 2,8 literes, ikerturbós motort kapta meg. Ennek a saját fejlesztésű, száraz karteres blokknak a 600 lóerős csúcsteljesítménye eleve sokkal több, mint az eredeti GTA 115 lova. A csodálatosan éneklő V6-os ereje részlegesen önzáró differenciálművön és azzal egybeépített manuális váltón keresztül jut el a hátsó tengelyre.
Nem csak az extra kraftnak köszönheti azonban, hogy 3,2 mp alatt gyorsul 0-100 km/órára: míg az 1963 és 1965 között gyártott példakép nagyjából 950 kilót nyomott, a restomod épp csak két mázsával több annál, köszönhetően a szénszálas panelekből építkező karosszériának.
Teszi ezt annak ellenére, hogy a tengelytáv 5, a teljes hossz 20 centiméterrel nőtt. A GT Super 25 centivel szélesebb, viszont milliméterre ugyanolyan magas, mint amilyennek egykor megálmodták.
A belső térben Conolly bőr, karbon és esztergált fém dominál, a hangulat hamisítatlan steampunkos. A váltó nyitott kulisszás, a hátrameneti síkot külön retesz határolja el, így védve a véletlen félreváltás ellen. Az utas előtt két veterán TAG Heuer kronográfot helyeztek el, részben, hogy emlékeztessen a Giulia GTA motorsport-hagyatékára, részben, mert így stílusos.
.