Folytatódik a Renault-paletta megújulása: az Espace, a Mégane E-Tech és az Austral után a Scénic is okosabb, kényelmesebb, biztonságosabb lett.
Egypedálos vezetés
A Scénic E-Tech Electric is megkapja a regeneratív fékrendszer brutál vezérlési fokozatát, amikor gázelvételre olyan erős a villanymotorfék, hogy megállásig lassítja az autót. Az eddigi négy fokozat továbbra is rendelkezésre áll, az egypedálos üzem ugyanúgy a kormány mögötti fülekkel aktiválható, mint azok.





A funkció egyrészt kényelmesebbé teszi a mindennapi közlekedést, másrészt még több áramot táplál vissza az akkuba, harmadrészt csökkenti a fékbetétek és -tárcsák kopását.
Az egypedálos funkció teljes egészében szoftveres fejlesztés, ezért utólag is ráfrissíthető (műhelyben vagy vezeték nélküli kapcsolaton keresztül) azokra a modellekre, amelyek rendelkeznek kormány mögé szerelt szabályozókarokkal (a köznyelvben „váltófülekkel”).
Kétirányú töltő
Mostantól a 11 kW-os váltóáramú fedélzeti töltő mostantól minden esetben képes a kétirányú energiamozgatásra, azaz 3-11 kW teljesítményű áramforrásként használható az autó. 2025 nyarától rendelhető, vadonatúj opció a 22 kW-os fedélzeti töltő, amellyel nyilvános váltóáramú töltőpontokon 80 kilométerre elegendő energiát vehetünk fel 30 perc alatt – természetesen ez is kétirányú.
Ha ki is szeretnénk használni a kétirányú töltés lehetőségét, V2L adaptert kell vásárolni a Scénic E-Tech Electrichez, amiről akár 3,7 kW összteljesítményű fogyasztót működtethetünk 220 V-os feszültségen. A rendszeren beállítható egy minimális töltöttségi szint, azaz nem engedi lemerülni az akkut.
Ugyanennek a kétirányú töltésnek köszönhetően lehetőség nyílik arra is, hogy az ügyfelek saját otthoni fali töltőbokszukon keresztül a hálózatba töltsenek fel áramot (azaz pénzt keressenek). Ez a funkció egyelőre csak Franciaországban működik, de mivel a műszaki feltételek már adottak, elvileg más piacokon is aktiválható lesz a rendszer.
Plug & Charge
A folyamatosan bővülő körű szolgáltatás mindenféle külön azonosító vagy tagság nélkül teszi lehetővé a töltést nyilvános egyenáramú töltőpontokon: az infrastruktúra azonosítja a csatlakoztatott autót, a töltési díj pedig egy telefonos alkalmazáson keresztül rendezhető. A rendszer jelenleg 25 európai ország 800 ezer töltőpontján működik.
Esprit Alpine és Iconic kivitelek
Ezen a két felszereltségi szinten bővült a Scénic alapfelszereltsége. Az Esprit Alpine kivitelnél alapfelszerelés a 6 irányú motoros ülésállítás, a vezetőoldali masszázsfunkció. Az Iconic új, részben ökotextilből készített üléskárpitot és Alcantara beltéri betéteket kínál; illetve kérhető egy szürke kárpitozás, amelyhez fabetétek járnak.
Az első ülések jobb oldaltartást kínálnak, az utasülés mostantól motoros, ha fűthető is. A vezetőé fűthető, hűthető és masszírozós, mint eddig.
Vezetőfelismerés
Az Esprit Alpine és Iconic kivitelek újdonsága a bal oldali A oszlopba beépített kamera, amely a vezetőt felismerve előhívja az eltárolt személyes beállításokat (üléshelyzet, rádióállomások, médiatartalmak, tükörpozíció, letöltött alkalmazások).
A kamera egyben a vezető éberségét is felügyeli – ha a sofőr ásít, laposakat vagy éppen gyorsan pislog, illetve szokatlanul mozgatja a fejét, a rendszer figyelmezteti, és pihenőt javasol.
Online karbantartási felügyelet
A Scénic E-Tech Electric is megkapja a My Renault alkalmazáson keresztül elérhető online karbantartási és szervizszolgáltatást. Ezen keresztül időpontot lehet foglalni, az ügyfélszolgálat értesítheti a vevőt a szervizkampányokról, illetve a rendszer alkalmas arra, hogy a kopóalkatrészek cseréjének esedékességéről tájékoztassa az ügyfelet.