Az M44-es gyorsforgalmi utat 2016-ban kezdték el építeni, az utolsó szakaszát kedden adták át. 2019-ben készült el az M44-es Tiszakürt-Kondoros közötti része, 2020-ban „kihúzták” az utat Békéscsabáig, 2021-ben Lakitelekkel is összekötötték, tavaly pedig Szentkirállyal, most Kecskemét volt soron.

Az M44-es összesen 127 kilométeres hosszúságban épült meg, az utolsó, 32,3 kilométeres szakaszra április 15-én, a kora esti órákban hajthatnak fel először az autósok. A kétszer kétsávos úton több mint 1500 ember dolgozott, és csaknem 543 milliárd forint hazai költségvetési forrásból épült meg kilenc év alatt.

Átadták a legújabb magyar gyorsforgalmi utat 1

 

Jó tudni, hogy bár átadták, egyelőre nem használható maradéktalanul az M44-es, hiszen Budapest felől az M5-ös autópályán érkezve nem is lehet közvetlenül ráhajtani, a kapcsolódó csomópont nem készült el. Várhatóan 2027-ben lesz kész. Addig ha valaki mégis ezen az útvonalon hajtana, annak Lajosmizsénél érdemes elhagyni az autópályát, majd országúton hajtania 8-9 km-t az ideiglenes csomópontig majd az építési terület tereléseit követve eljuthat az M44-esig. 

Az autópálya-beruházások folytatódnak az országban: a következő években a tervek szerint háromsávossá bővítik az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályát.