Az M44-es gyorsforgalmi utat 2016-ban kezdték el építeni, az utolsó szakaszát kedden adták át. 2019-ben készült el az M44-es Tiszakürt-Kondoros közötti része, 2020-ban „kihúzták” az utat Békéscsabáig, 2021-ben Lakitelekkel is összekötötték, tavaly pedig Szentkirállyal, most Kecskemét volt soron.
Az M44-es összesen 127 kilométeres hosszúságban épült meg, az utolsó, 32,3 kilométeres szakaszra április 15-én, a kora esti órákban hajthatnak fel először az autósok. A kétszer kétsávos úton több mint 1500 ember dolgozott, és csaknem 543 milliárd forint hazai költségvetési forrásból épült meg kilenc év alatt.
Jó tudni, hogy bár átadták, egyelőre nem használható maradéktalanul az M44-es, hiszen Budapest felől az M5-ös autópályán érkezve nem is lehet közvetlenül ráhajtani, a kapcsolódó csomópont nem készült el. Várhatóan 2027-ben lesz kész. Addig ha valaki mégis ezen az útvonalon hajtana, annak Lajosmizsénél érdemes elhagyni az autópályát, majd országúton hajtania 8-9 km-t az ideiglenes csomópontig majd az építési terület tereléseit követve eljuthat az M44-esig.
Az autópálya-beruházások folytatódnak az országban: a következő években a tervek szerint háromsávossá bővítik az M1-es, az M3-as és az M7-es autópályát.