Összesen 12 769 személysérüléses közúti baleset történt 2012 első tíz hónapjában, 4,59%-kal kevesebb, mint 2011. azonos időszakában. Akkor 13 383 balesetet regisztráltak – derül ki a rendőrség beszámolójából.

Egyre veszélyesebbek a bringások 1
Egyre veszélyesebbek a bringások 9


Szerencsére egyaránt csökkent a halálos kimenetelű, a súlyos, valamint a könnyű sérüléses balesetek száma is. Legnagyobb mértékben a súlyos sérüléses balesetek száma süllyedt, az 3876-ról 3688-ra csökkenés 4,85%-nak felel meg. A halálos balesetek száma 1,55%-kal csökkent (453-ról 446-ra), míg a könnyű sérüléssel járó, azaz nyolc napon belül gyógyuló közúti balesetek száma 4,63%-kal esett vissza (9054-ről 8635-re).

Kedvező hír, hogy az év első tíz havában a közúti balesetben meghalt személyek száma a tavalyi 515 főről 501 főre csökkent. Az így mérhető 2,72%-os csökkenés azt jelenti, hogy az első tíz hónapban 14 emberi életet sikerült megmenteni 2011. azonos időszakához képest.

Idén október végéig 30-cal kevesebb, azaz 1350 ittas baleset történt, ennek ellenére – az összes személysérüléses baleset csökkenő száma miatt – az ittasan okozott baleseteknek az összes személysérüléses közúti baleseten belüli aránya a tavalyi 10,31%-ról 10,57%-ra nőtt.

Egyre veszélyesebbek a bringások 10

A személyi sérüléssel járó balesetek 26 %-ának a hátterében a gyorshajtás áll (3368 baleset), az elsőbbségi jog megsértése miatt 2980 baleset (részaránya 24 %), a kanyarodási szabályok megszegése miatt pedig 1971 baleset (részaránya 16 %) történt.

A közúti balesetek túlnyomó részét, 57 %-át a személygépkocsi-vezetők okozták, bár megjegyzendő, hogy a közúti forgalmon belüli aránya ennek a közlekedői csoportnak a legmagasabb. A tehergépkocsi-vezetők továbbra is a balesetek 9 %-ának, az autóbusz-vezetők pedig továbbra is az összes baleset 1 %-ának az okozásáért felelősek.

A kerékpárosoknak a balesetet okozók körében betöltött aránya továbbra is a kimagasló 14 %-os értéken van, 1771 balesetet okoztak kerékpárral, 9,1%-kal többet, mint tavaly ilyenkor. A személygépkocsi-vezetőkön kívül 10 % feletti baleseti részesedése kizárólag a kerékpárosoknak van. A kerékpárosok kirívó helyzetét hűen érzékelteti, hogy ők több közlekedési balesetet okoztak, mint a tehergépkocsik és az autóbuszok vezetői összesen.

Egyre veszélyesebbek a bringások 11

Forrás: ORFK-OBB