A végösszeg számításba veszi a halálesetek számának visszaesését, de nem foglalja magába a betegségek számának csökkenéséből eredő gazdasági hasznot. A GCPH szerint bár az elmúlt években Skócia-szerte növekedett az autóhasználat mértéke és csökkent a gyaloglás, illetve a kerékpározás népszerűsége, a glasgow-i városközpont ki- és bemenő bicikliforgalma több mint 25 százalékkal növekedett 2009 óta.
A városközpont illetékesei szerint a fellendülés a gazdasági válság hatásainak és a kerékpáros infrastruktúra fejlesztésének, valamint a biciklizés egyre növekvő támogatottságának köszönhető. „Ezek az eredmények szilárd bizonyítékul szolgálnak arra, hogy a fizikailag aktív közlekedés hozzájárul az egészséges lakosság és gazdaság kialakulásához” – húzta alá Fiona Crawford, a GCPH kutatója.
„A mindennapos utazások során való kerékpározás remek módja annak, hogy némi testmozgást végezzünk. A rendszeres fizikai aktivitás pedig jótékony hatással bír a mentális és fizikai egészségre egyaránt” – mondta Crawford, hozzátéve, hogy az utcák autóforgalmának csökkenése javítja a városi levegőminőséget is.
(Forrás: MTI)