A rendszeresen kerékpározók 42,7 százaléka 5 ezer forint alatti összeget, 42 százaléka 5 és 10 ezer forint közötti összeget, míg 15,3 százaléka 10 ezer forintot meghaladó összeget takarított meg havonta annak köszönhetően, hogy nem autóval vagy közösségi közlekedéssel jutott el például munkahelyére vagy bevásárolni.

Az egoMedia 930 ezer főt számláló adatbázisából kiválasztott, 21 853 kerékpáros körében végzett kutatása arra is rákérdezett, hogy kerékpározás közben mennyire érezzük magunkat biztonságban. Az eredmény lesújtó: csak 18,89 százalék (4129 fő) válaszolta azt, hogy teljes biztonságban érzi magát az utakon. Biztonságukért azonban ők sem tesznek meg mindent: átlagosan ugyanis négyből három bringás (a megkérdezettek 76,09 százaléka) nem használ sisakot, illetve térd- és könyökvédőt, és 20 százalékuk (4580 válaszoló) kétkerekűje még a KRESZ által kötelezően előírt valamennyi eszközzel (első-hátsó lámpa, fényvisszaverő prizma, csengő, küllőprizma) sem rendelkezik.

Több ezer forintot spórolhat, aki átül biciklire 1
Több ezer forintot spórolhat, aki átül biciklire 7 Az egoMedia kutatásának megállapításaival összhangban az elmúlt években drámaian emelkedett a közúti közlekedési balesetekben elhunyt kerékpárosok aránya is: ez a 2008-as 10,94 százalékról a tavalyi évre 15 százalékra nőtt (az összes, közúti közlekedési balesetben meghalt személy számához viszonyítva). Most kell egyébként nagyon óvatosnak lenni, mert az elmúlt évek adatai szerint a következő két és fél hónapban történik a bringások által okozott évi nagyjából 2000 baleset mintegy 40 százaléka.

A hazai kerékpárosok körében elvégzett kutatás során az egoMedia rákérdezett arra is, hogyan védjük kerékpárunkat, s ebből sajnos kiderült, hogy nem nagyon. A 21 853 rendszeresen kerékpározó mintegy 10 százaléka (2166 fő) jelölte meg azt a választ, hogy járművét lezáratlanul szokta hagyni, míg 59 százalékuk (12 905 válaszoló) csak látszólagos védelmet jelentő, gyenge minőségű lánccal vagy spirálzárral szokta biciklijét rögzíteni. A kutatás is megerősítette ugyanakkor azt a tényt, hogy a kerékpárosok jelentős része elővigyázatosabbá vált: az anyagi veszteségeket lopás-, elemi- és töréskár esetén megtérítő, és akár a személyi sérülésekre is fedezetet kínáló kerékpár-biztosítás iránt több tízezren érdeklődtek.