Szinte minden prémium és luxusgyártó, sőt, egynémely hétköznapi autómárka is kínál kerékpárt a kedves márkahű vásárlóknak. Ezek a biciklik a legritkább esetben kerülnek racionálisnak mondható összegbe, amit részben az autógyártó emblémája, részben a presztízs-megfontolásokból alkalmazott, igényes, modern technika indokol.
A Lexus esetében ez utóbbit a szénszálas komponensek széles körű alkalmazásával létrehozott vázszerkezet és a különleges váltómű képviseli: a 22 fokozatú sebességváltóban elektronikus vezérlés kapcsolgat; a váltási parancsot a kormányon elhelyezett, Forma-1-es stílusú váltófüleken keresztül adhatja ki a pilóta.
Az egymillió japán jenbe (2,25 millió forint) kerülő kerékpárt áthidaló megoldásnak szánja a gyár: a figyelem középpontjában szeretnék tartani az LFA típusjelzést, amíg újra elő nem rukkolnak valami brutálissal – ebből a szempontból különösen szimpatikus a korlátozott példányszámban gyártott drót- (azaz szénszál-)szamár.
Szerző: Svékus Gergő