A monocikli a világ legjópofább és legcélszerűbb találmánya – kivéve, hogy átlagos földi halandó képtelen megmaradni rajta, vagy legalább esélytelen, hogy a mindennapi közlekedésben használja. 

Az észak-amerikai Focus Design ezzel szemben villanymotort épített saját egykerekűjébe, ami nem csak kényelmesebbé teszi, de a tengely aktív meghajtásával stabilizálni (előre-hátra, de oldalra nem) is segít a mindig borulni vágyó járművet. 
Őrület: egykerekű villanybicikli! 1
Őrület: egykerekű villanybicikli! 11
A gyártó szerint félóra alatt bárki ráérez az SBU-3V ízére, és onnantól mehet a száguldás – szó szerint, hiszen a 25 km/óra végsebesség egy mindenfajta megszokott kezelőszervet nélkülöző járgányon félelmetes érzés lehet. Maga az irányítás egyébként a szokásos testsúlyáthelyezős módszerrel: előre, hátra, oldalra dőlve történik. 
A 12,2 kilós jármű alumínium váza 148 kilogrammal terhelhető, az ülésmagasság 155-200 cm testmagasságig használható, de az SBU (self balancing unicycle, azaz önegyensúlyozó monocikli) szabványos nyeregcsövet alkalmaz, tehát szélsőséges igények is kielégíthetők. 
Őrület: egykerekű villanybicikli! 12
A jármű akár 30 százalékos emelkedőn is képes felkaptatni, a hatótávolság 12-16 kilométer. A lítium-vasfoszfát akkumulátor töltési ideje valamivel több mint egy óra, az üzemidő városban kettő óra, folyamatos, teljes sebességű haladás esetén egy óra. A töltést három hónapig tárolja az akkumulátor. 
Használaton kívül az SBU 57 x 19 x 41 centiméteres méretűre hajtogatható össze, lábtartói felhajthatók, kezdők mankókereket is rendelhetnek hozzá 
Európában egyelőre a brit és ír piacokon kapható az SBU, ára szállítással együtt 1685 angol font, azaz 580 000 forint.
Szerző: