Bár nem verték nagydobra, a nemrég megrendezett „Kékesi Csúcstámadás” nevű kerékpárverseny nagy meglepetéssel végződött. Egy eddig ismeretlen amatőr kerékpáros percekkel gyorsabban tekert fel Magyarország legmagasabb hegycsúcsára, mint a részt vevő profik, pedig ő a mezőny után, később indulhatott csak el.
A Kékestetőn a célvonalnál türelmetlenül várakozó nézők döbbenten meredtek maguk elé, és nem akartak hinni a szemüknek, amikor a várt profi versenyzők helyett egy túrakerékpárral induló bringás haladt át először a célvonalon. Ráadásul még csak nem is lihegett, pedig egy 18 km-es, 6-14 százalékos emelkedő legvégén már igazán elvárható, hogy legalább némi kimerültséget lásson az ember egy győztes versenyzőn! De nem, a vékony fiú lazán, és szemmel láthatóan megerőltetés nélkül érkezett fel elsőként, és szakította át a nem létező célszalagot!
Mielőtt azonban bárki le akarná igazolni, eláruljuk, hogy az extra jó ideje nem volt véletlen, ugyanis olyan legális doppingszer segítségével előzött meg mindenkit, könnyedén, amelyet mindenki használhat. Ez pedig az elektromos kerékpár. A szervezők ugyanis a kiírásba elfelejtették beleírni, hogy csak hagyományos, villanymotor nélküli kerékpárral lehet a versenyen elindulni! Erre eddig azért sem került sor, mivel senki sem gondolta közülük korábban, hogy van olyan elektromos bringa, mellyel a profiknál is gyorsabban fel lehet tekerni, másrészt az se volt valószínű, hogy az akkumulátor kibírja ezt a terhelést. Mostantól már biztos nem feledkeznek majd el erről a kikötésről…
Technikai paraméterek:
Gyártó | BULLS |
Fokozatok Száma | 30 |
Gumik | Schwalbe Energizer Pro |
Váz | Alumínium |
Villa | Suntour Raidon E, Lockout |
Tömeg | N/A |
Első Váltó | Shimano Deore XT |
Hátsó Váltó | Shimano Deore XT 10 seb. |
Váltókarok | Shimano Deore XT |
Motor Elhelyezése | hátsó agymotor |
Beépített Rendszer | Green Mover |
Motor Teljesítménye | 500 W |
Akkumulátor Feszültség | 36 V |
Akkumulátor Kapacitás | 20,4 Ah |
Akkumulátor Típus: | Li-ion 735 Wh |
Maximális Hatótáv | 100 km |
Nyomaték Érzékelő | van |
Rendelhető Méretek | 50/55/60 cm |
Fékrendszer | Tektro Dorado, hidraulikus tárcsafék |
Dinamó | N/A |
Világítás | Busch+Müller LED, állófénnyel |
A kínálkozó lehetőséget – érthető okokból – egy villanybringákat forgalmazó kerékpárbolt szúrta ki. Az Annyira Más Bringabolt – többféle különleges bringájukat kipróbáltuk már – szépen benevezett a versenyre egy olyan spéci elektromos bringával, amely a megszokott 25 km/órás csúcssebesség helyett akár 45-ig képes segíteni a kerékpárost. Mindezt akár 100 kilométeren át. Így reális esélye volt a győzelemnek.
Nevezés után korrekt módon jelezték a szervezőknek, hogy nem akármilyen bringával vágnak majd neki a távnak, akik ugyan a szabályok szerint nem tilthatták meg a részvételt, de az indulótól azt kérték, hogy a rajtszámot ne viselje és a mezőny után induljon, utolsóként.
Az útvonal:
Vélhetően a szervezők még ekkor sem hitték el, hogy a Bulls E45 kerékpárral induló vékony srác elsőként érhet fel a hegyre ilyen hátrányok mellett – aki hátulról indul, nem csak azért kerül hátrányba, mert csak percekkel később tud áthaladni a rajtvonalon, amikor a többiek már akár km-ekre eltávolodtak, hanem mert utána még a többszáz előtte induló kikerülése is komoly nehézséget és hátráltatást okoz.
Mint később kiderült, a rajtszám elrejtése indokolt volt, mert a versenyzők egy része komoly lelki törésként, nem pedig poénként élte meg a villanybicikli részvételét.
Az AMbringa „versenyzője” fejkamerával indult, így az elkészült felvétel tanúsága szerint ugyan sokszor volt kénytelen befékezni és néha hosszan kellett „totyognia” az előtte haladók mögött, hogy bevárja a biztonságos előzés lehetőségét, de mikor erre végre módja volt, még így is könnyedén és megerőltetés nélkül előzött le bárkit az emelkedőkön.
A bolt vezetője így kommentálta a sikert:
„A célunk az volt, hogy megértessük az emberekkel, hogy az elektromos kerékpárra bátran tekinthetnek sporteszközként, sőt vele akár olyan eredményt is el tud érni a bringás, amit normál kerékpárral még a versenyzők sem. Így leomlanak a falak, melyek elválasztják egymástól a versenyzőket és a kocabringásokat, ezáltal bárhol, akár hegyvidéken is együtt tekerhet a nagyon edzett bringás és a csak ritkán kerekező barátja vagy éppen barátnője. Fantasztikus kerékpáros élményekben részesülhetnek olyanok, akik számára eddig az edzettség hiánya jelentette a legnagyobb korlátot.”
Szóval akit eddig csak az tartott vissza a bringázástól, hogy ő lenne a leglassabb, meg ő úgyse bírná, annak új kifogás után kell néznie…