A rendszer éves üzemeltetési költsége 250 millió forint, a Mol ebből nettó 122 millió forintot vállalt magára. A fennmaradó költségeket a főváros fizeti, és a bevételek Budapest költségét csökkentik. Évente csaknem 70 milliós bevétellel számolnak, így a fővárosnak évente mintegy 50 millió forintba kerülhet a Bubi üzemeltetése.

Tarlós István főpolgármester szerint 1994 óta megötszöröződött a kerékpáros forgalom Budapesten. Hangsúlyozta, hogy egyszerűsíteni kell a belváros közlekedését, bővíteni kell a közösségi közlekedési alternatívák körét.

A terminálok telepítése jövő februárban kezdődik, a kerékpárokat és a dokkolóállomásokat GPS-alapú nyomkövető rendszer és kamerarendszer is védeni fogja, az átadás áprilisban várható. Az előzetes becslések szerint évente 12 ezer ember használja majd a közösségi kerékpárokat. A rendszer átadásáig közlekedéstechnikai módosításokat is végezni kell, csomópontok közlekedését kell újratervezni. Növelik a kerékpárutak számát is, ezt a feladatot a Budapesti Közlekedési Központ végzi majd.

A díjtáblázaton Tarlós István elmondása szerint jelenleg is dolgoznak a szakemberek, egyelőre annyi tudható, hogy az első félóra díjmentes lesz, és a rendszert a regisztrációkor kapott elektronikus kártyával vagy bankkártyával lehet majd használni.

(Forrás: MTI)