A Budapesti Közlekedési Központ szerint mindenképpen megvalósul a budapesti közösségi kerékpáros rendszer, a MOL BuBi (Budapest Bicikli). A központ ezt azok után közölte, hogy az Index azt írta: felmondhatja a szerződést a MOL BuBi kiépítésére a BKK a T-Systemsszel és a Csepel kerékpárgyártóval, mert a legutóbbi belső teszteken sem „ment át” a rendszer, emiatt még tovább csúszik az eredetileg áprilisra tervezett átadás.

Kvázi ingyenes kerékpárkölcsönző ötleteként indult, pár hét múlva közel 20 ezer forintos díjjal, és kemény büntetőösszegekkel indul a Bubi.
Ránézésre kész

Ránézésre kész


A BKK szerint a konzorcium a legolcsóbb ajánlattal nyerte meg a tendert, de kockázatként kezelték, hogy magyar Csepel-biciklikkel és a BuBi alapját képező, számos referenciával bíró német informatikai háttérrel hasonló rendszer még nem működik Európában.

Már februárban látható volt a késés – írta a BKK. A gyűjtőállomások telepítése és a biciklik szállítása rendben lezajlott, a rendszer lelkét képező informatikai megoldások véglegesítése azonban jelentős, immár két hónapos késedelemben van. A BKK száz emberrel folyamatosan teszteli a rendszert, amely még most is számos szoftveres problémával és működési zavarral küzd, ezek javítása nélkül viszont nem vehetik át a rendszert.

A szerződés szerint április 7-ig kellett volna átadni a BuBi-t, azóta minden egyes nap után 1,8 millió forint kötbért számol fel a BKK, így eddig 104 millió forint gyűlt össze, a kötbér legmagasabb összege 180 millió forint, ezt július 16-án éri el az alvállalkozó konzorcium. Ha eddig nem készül el a BuBi, akkor a BKK felmondhatja a szerződést, de erről csak akkor döntenek, ha a vállalkozó addig nem képes a hibák megnyugtató javítására.

A BKK minden lehetséges és szükséges intézkedést megtett és megtesz a projekt megvalósításának gyorsításáért. Az MTI az ügyben kereste az alvállalkozó T-Systems Kft-t is, ahol későbbre ígértek tájékoztatást.