A BMW már 2011 óta dolgozik azon a projekten, amely jelentősen csökkentheti az üres parkolóhelyek keresgélésével töltött időt. A bajor gyártó a napokban zajló TU-Automotive Detroit expón be is mutatta a fejlesztés eredményét, a Dynamic Parking Prediction (dinamikus parkolási előrejelző) névre hallgató rendszert.
A BMW közlekedés szereplőit összekapcsoló ConnectedDrive koncepciójába illeszkedő megoldást a közlekedési adatelemző szakterületen élen járó INRIX-szel közösen dolgozta ki, lényege pedig, hogy az algoritmus navigációs és a flottakövetési adatok felhasználásával, az aktuálisan parkolóhelyet kereső autósok számát és helyzetét is figyelembe véve megjósolja, hol, melyik utcán, merre találhatók szabad parkolóhelyek az adott pillanatban.
A Dynamic Parking Prediction által a műszerfali kijelzőn megjelenített iránymutatás természetesen nem csak az egyén szintjén jelent segítséget, csökkenti a parkolás miatt kialakuló forgalmi torlódásokat is.
A BMW közlése szerint a rendszer már most, csak flottaadatok alapján megbízható eredményeket ad, de az előrejelzések pontossága értelemszerűen növekedni fog, minél több közlekedési szereplő adataiból dolgozhat.
A Dynamic Parking Prediction szolgáltatás egyelőre még nem szériakész, a gyártó Detroitban a márka – egyik – jövőautójának számító, de már a piacon lévő i3-asban szerepel a kiállításon, viszont ha minden jól megy, néhány éven belül már ott lehet a BMW modelljeiben.