Romániában arra használják a technológiát, hogy a látássérült utasokat arról tájékoztassák, éppen milyen járatszámú busz érkezik a megállóba (a projekt még csak kísérleti stádiumban van, de milyen jó ötlet már?!); az amerikai kiskereskedelemben pedig többek között arra, hogy egy üzletbe belépve kérdeznie se kelljen az ügyfélnek: az akciós termékekre aggatott jeladók megmutatják, merre találhatók a bolton belül, vagy küldenek egy linket, ahol a teljes színválasztékot megnézhetjük.
Ugyanez az autóiparban is működhet, írja a Time magazin Money rovata: a Ford egy olyan, kísérleti projektet indított útjára, amelyben az ügyfél telefonjára ilyen jeladók küldenek információt, attól függően, hogy az illető éppen a szalon melyik pontján tartózkodik (azaz mi iránt érdeklődik).
Az egyik jeladó mesélhet például a fejlett LED lámpákról, egy másik a csomagtartó kapacitásáról, pontosan úgy, ahogy az internetes bemutatókban elolvashatjuk, ha rámutatunk egy-egy alkatrészre az egérrel. Mindez persze megoldható volna kihelyezett információs táblákkal is, de lássuk be, igazán idétlenül mutatna egy olyan autószalon, ahol tájékoztató lapok tömkelege mögött rejtőznek a járművek.
Arról nem is beszélve, hogy az ilyen jellegű információközlés tartalma villámgyorsan és főleg olcsón módosítható: ha például az első ötven vásárlónak kínál árengedményt vagy ajándék tartozékot a kereskedés, az ötvenegyedik látogató telefonjára már el sem jut az üzenet, minek idegesítsék őt azzal, hogy lemaradt az ajánlatról?
A technológia azonban még ennél is messzebb mehet: a szalonok kirakatánál is el lehet helyezni ilyen jeladókat, így záróra után is tájékozódhatnak az érdeklődők az ajánlatokról, az autókról.
Van még egy fontos előnye a megoldásnak: a hús-vér értékesítőkkel szemben könnyen elnémíthatók, sőt, kikapcsolhatók az ajánlatok, így ha csak csendben szeretnénk nézelődni, azt is megtehetjük, nem úgy, mint egy erőszakos kereskedő mellett.