Az utakon naponta történnek nehezen tisztázható helyzetek, biztosítási félreértések vagy éppen cserbenhagyásos balesetek. Egy bosszantó koccanás vagy váratlan karambol alkalmával szinte fel sem tudjuk idézni, mi is történt a másodperc ezred része alatt. A sokkhatás miatt zavaros emlékek, eltérő vélemények születnek, így a legtöbb esetben nehezen rekonstruálható egy-egy baleset. Ilyenkor a valódi vétkes kilétéről nehéz megegyezni, a cserbenhagyásos esetekről nem is szólva, amikor a kárt okozó fél adategyeztetés nélkül hagyja el a helyszínt.
Az egyre népszerűbb autós fedélzeti kamerákat épp az ilyen helyzetek hívták életre. A Mio új, tükörbe integrált autós kamerái széles látószögben rögzítik az úton történteket és az autót érő erőhatásokat, melyek együttesen akár bizonyítékként is szolgálhatnak kérdéses szituációkban. A MiVue Mirror eszközei bár elsőre hagyományos tükröknek tűnnek, valójában láthatatlan, kiterjedt figyelmű „high-tech testőrök”.
A csúcsmodell, a MiVue Mirror R30 kristálytisztán rögzíti az eseményeket: 130°-os látószöge belátja a teljes utat, a hatrétegű üveglencse és az infravörös szűrő pedig segít akár gyenge fényviszonyok mellett is kiváló minőségű képet készíteni. A csúcstechnológiát Ambarella A7L-50D processzor támogatja, így a kamera 2304 x 1296p (Extreme HD) felbontásban rögzíti a videókat, másodpercenként 30 képkocka sebességgel.
A panorámatükörbe épített fedélzeti rögzítő vékony és kompakt kialakítása biztosítja, hogy alig fogja észrevenni a kocsiban elhelyezett kamerát, ráadásul a túlzsúfolt műszerfal sem akadályozza a szabad kilátást. A 30 centi széles okoseszköz bármilyen visszapillantóval kompatibilis, saját tükörfelületet használ, melyben egy 4,3 colos LCD képernyő is helyet kapott.
A Mio autós kameráját nem kell minden elinduláskor bekapcsolni, hanem automatikusan elindul, amint az autót beindítjuk, ha pedig a tárhely (MicroSD) megtelik, a rendszer a régebbi felvételeket kezdi felülírni a szünetmentes felvétel érdekében. Koccanás vagy baleset esetén azonban rendkívüli protokoll lép érvénybe, a beépített G-érzékelők jelzésére a kamera automatikusan menti az aktuális esetről készült videofelvételt és erőhatás-adatokat egy külön mappába, melyet biztonsági rendszer véd a felülírással szemben.
Az R30-as modell emellett sávelhagyásra figyelmeztető rendszert is tartalmaz, ami rögtön jelez, ha átlépjük a felfestést. Az LDWS technológia eredményesen csökkenti a figyelmetlenségből vagy éppen fáradtságból bekövetkező balesetek számát, a Mio kamerák így nem csak rögzítik, de meg is előzik a karambolokat.
A Mio új generációs autós kamerái június közepe óta kaphatók a magyar piacon.