Felmérések szerint a navigációs rendszerek kezelésénél a legnagyobb gondot az adatbevitel okozza. Az egyik gond, hogy akár tekerő-nyomó gombbal, akár érintőképernyővel próbálja a vezető beírni a címet, vagy más igényelt információt, gyakran fordul elő elütés – amit ha nem sikerül azonnal észrevenni, komplikált a javítás. A másik, hogy gyakran fordulnak elő helyesírási gondok is. Ezek főleg angol nyelvterületen fordulnak elő, de hazai viszonylatban sem minden egyértelmű. Például van olyan navigáció, amely a Kolumbusz nevet ebben a formájában veszi be, de olyan is, amelybe Columbust  kell bepötyögni.

Az ilyen és hasonló problémák hidalhatók át hangvezérléssel, hiszen kimondani mindkét írásmódot ugyanúgy kell. Ilyen megoldások már léteznek is, de viszonylag egyszerűek. A magyar NNG által, egy japán startup vállalkozással közös fejlesztés alatt álló szoftver az eddigieknél rugalmasabb, és az okotelefonokon már megszokott beviteli módot kínál. Az intelligens szövegbevitelnek nevezhető rendszerrel például nyugodtan közölhetjük, hogy éhesek vagyunk. A felvetésre azzal a kérdéssel reagál, hogy francia, japán, kínai kosztra vágyunk-e, vagy esetleg gyorsétterembe mennénk. Erre nyugodtan válaszolhatjuk, hogy szusit ennénk, a rendszer ebből is tudja, hogy japán ételre vágyunk. Ekkor újabb kérdés érkezik: 0-20, 20-40, vagy 40 dollár feletti árkategóriában keresünk éttermet. Nyugodtan mondhatjuk, hogy olcsót keresünk, ekkor a program a 0-20 dolláros kategóriában javasol közeli éttermet, ahová a navigáció el is kalauzol minket. De éppígy lehet majd mozijegyet foglalni, benzinkutat keresni. Persze csak ott, ahol az ehhez szükséges infrastruktúra már létezik. Szóval már csak pár hónap, és úgy beszélgethetünk az autónkkal, mint David Hasselhoff tette KITT-tel?