Bár a Tesla elektromos szedánja, a Model S maga a megvalósult jövő, az ügyes számítógépes szakemberek számára nem volt támadhatatlan.
A budapesti Közlekedési Múzeum előtt fotóztuk le a kocsit, amelyből nézve az összes többi kocsi ebbe az épületbe való
Fotó megosztása:
A Nohab mozdony 1950 lóerős, a Tesla Model S Signature Performance csak 421
Fotó megosztása:
A Tesla majdnem akkora fejlődés egy belsőégésű motoros autóból nézve, mint a repülés
Fotó megosztása:
Jött ez az Elon Musk nevű csodalény, és a semmiből, autóipari előzmények nélkül elkészítette a világ sok szempontból legjobb autóját
Fotó megosztása:
2959 mm, csaknem 3 méter a tengelytáv, nagyon tágas autó a Tesla
Fotó megosztása:
A csúcsváltozat hátsó traktusában két, a menetiránynak háttal elhelyezett gyerekülés is elfér
Fotó megosztása:
Elöl is, hátul is van csomagtartó. Az akku és a motor a padló alá került
Fotó megosztása:
Az elülső csomagtér 150 literes
Fotó megosztása:
A tükör (és még néhány alkatrész) olyan, mintha egy tanulmányautóé lenne
Fotó megosztása:
A távirányító gombjának megnyomására bújik ki a rejtett kilincs
Fotó megosztása:
A kilincs, alapállapotában
Fotó megosztása:
Csodálatos élmény és komoly hatótáv, kizárólag villannyal
Fotó megosztása:
Klasszikusan autóként szemlélve is szép. izgalmas tárgy a Tesla Model S
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
Van benne egy kis Jaguar, nemde?
Fotó megosztása:
Performance, vagyis 421 lóerő, és 85, vagyo 85 kWh-s akkupakk
Fotó megosztása:
Nem éppen ehhez vagyunk szokva a villanyautóknál, de a Tesla nem kötött kmpromisszumot
Fotó megosztása:
Ez a kulcs. Három gomb van rajta, rejtve: első csomagtér nyitása, általános nyitás, hátsó csomagtér nyitása
Fotó megosztása:
Keret nélküli ablakok adnak még egy kis extravaganciát az amúgy sem mindennapi kocsinak
Fotó megosztása:
A kidolgozás minősége a legtöbb helyen pazar, helyenként tanulmányautósan elkapkodott
Fotó megosztása:
A kidolgozás minősége a legtöbb helyen pazar, helyenként tanulmányautósan elkapkodott
Fotó megosztása:
Keret nélküli ablakok adnak még egy kis extravaganciát az amúgy sem mindennapi kocsinak
Fotó megosztása:
Kényelmes, de amerikaias, oldaltartás nélküli a vezetőülés
Fotó megosztása:
Ennyit a klasszikus négyórás műszeregységről: új kor, új kijelző
Fotó megosztása:
Grafikonon a fogyasztás
Fotó megosztása:
Szabadon konfigurálható a műszeregység három szegmense: azt látom, amit akarok
Fotó megosztása:
Gyönyörű az ál-analóg kilométerszámláló animációja
Fotó megosztása:
Ez például egy olyan infó, amit nem tudok értelmezni
Fotó megosztása:
Vezess.hu a Teslán
Fotó megosztása:
Ezt sosem hagyta volna így egy valódi autógyártó: menet közben is vígan szaladgálhatunk a weben
Fotó megosztása:
A légrugó szintszabályzását állítom épp
Fotó megosztása:
A parkolási segédképek is másképp hatnak egy 12,3 colos kijelzőn
Fotó megosztása:
Alaposan fel lehet készülni arra, hogy 23 kereszteződés múlva majd merre kell fordulni
Fotó megosztása:
Egy műholdképes Google Maps a Tesla gigakijelzőjén olyan, mintha rajta állnánk az 1:1-es térképen
Fotó megosztása:
A tetőablak nyitásának mértékét százalékban adhatjuk meg
Fotó megosztása:
Megyek-pedál, megállok-pedál, ennyi. Minden elektromos autóból nézve nyomasztóan bonyolult az összes hagyományos kocsi
Fotó megosztása:
Autós újságírók gonoszságának testelési pontja: egy kicsit igénytelen dolog a Mercedes bajuszkapcsolóit egy az egyben átvenni egy ilyen űrhajóhoz
Fotó megosztása:
Azért van, amivel a Teslában sem könnyű megbirkózni: szuzukis, aki szerint bárhol át lehet menni keresztben az Andrássyn
Fotó megosztása:
Furcsa figyelmeztetés: egy áramtalanításra alkalmas vezeték-elvágási pontot mutat a címke a csomagtartóban
Fotó megosztása:
A belső fények, naná, LED-esek
Fotó megosztása:
Keret nélküli belső tükör, benne boldog autós újságíróval
Fotó megosztása:
A Tesla szellőzőrostélya, egyebet nem tudok elmondani, kapcsojjaki
Fotó megosztása:
Tanulmányautósan látványos, de elnagyolt a hátsó ajtóbelső is
Fotó megosztása:
Majdnem 3 méter a tengelytáv, a hátsó lábtér pazar
Fotó megosztása:
Három gyerekülés simán elfér a széles hátsó padon
Fotó megosztása:
Hátra is jut friss levegő, ha nem is automatikusan szabályzott, külön klímazónában
Fotó megosztása:
Egy korábbi Tesla-tesztünket is megtaláltuk a böngészővel
Fotó megosztása:
Forgatja a fejeket rendesen az utcán
Fotó megosztása:
A LeasePlan hozta el az autót VIP-programnak, a cég 20. születésnapjára
Fotó megosztása:
Fotó megosztása:
A Jeep Cherokee és a GM amerikai modelljeinek ilyen-olyan sebezhetőségeiről szóló hírek után kiderült, hogy a Model S-nél is akadt néhány rés. A két jóindulatú hacker egyszerűen rácsatlakoztatott egy laptopot a műszerfal mögötti adatportra, és máris irányításuk alá vonták az autót, szoftveres utasításokkal képesek voltak elindítani és vezetni a kocsit.
Ez még nem is akkora bravúr, azonban az már aggasztóbb, hogy a fenti kísérlet során egy trójai vírust is telepítettek, amellyel aztán már a távolból is képesek voltak lekapcsolni a motort, miközben az autó haladt.
A két szakértő a kutatás közben a Model S infotainment-rendszerében is talált sebezhetőségeket, az elavult internetböngészőn keresztül is sikerült megoldani az autó távoli indítását-leállítását.
A mobilbiztonsági cég Lookout szakembereinek, Kevin Mahaffey-nek és a cloudflare-es Marc Rogersnek két évig tartott a Model S rendszerének teljes feltérképezése, összesen hat sebezhetőséget találtak, de segítségükkel a Tesla már javította is a hibákat.