A jövő hálózatra kapcsolt járművei számos információt oszthatnak majd meg egymással, egyebek között az útviszonyokról, vagy az aktuális közlekedési helyzetről, ennek azonban előfeltétele, hogy az autógyárak egységes adatformátum-szabványban egyezzenek meg egymással.
A német Daimler, Audi és BMW autógyárak a Nokia HERE térkép- és navigációs szolgáltatásának megvásárlásával nagy lépést tettek előre az egységes járműelektronikai adatszabvány autóipari adaptálása felé. A HERE által kifejlesztett adatátvitel ugyanis nagy eséllyel egy autóipari szabvány alapjául szolgálhat.
A Nokia HERE hétfői tájékoztatása szerint 16 autógyár és autóipari vállalat tárgyalt június végén Berlinben egy közös szabvány bevezetéséről. A Nokia HERE közleményében nem nevezte meg a résztvevőket, csak annyit közölt, hogy a német autóipari vállalatok mellet még amerikai, ázsiai és más európai vállalatok képviseltették magukat a megbeszéléseken.
A résztvevők egyetértettek abban, hogy az ágazatnak egységes adatátviteli szabványt kell kialakítania annak érdekében, hogy az egyes járművek különböző szenzorai által az útviszonyokról és a közlekedési helyzetről gyűjtött információk megosztással a legkülönfélébb gyártók járművei számára egyaránt felhasználhatóak legyenek a felhőben.
„Annak érdekében, hogy a járművek szenzorai által gyűjtött adatokat bármely gyártó járművei valós időben felhasználhassák, szoros ágazati együttműködésre van szükség” – mutatott rá Dietmar Rabel, a Nokia HERE autonóm járműirányítási részlegének a vezetője.
A Nokia HERE az elkövetkező hetekben-hónapokban a tervek szerint világszerte megbeszéléseket folytat az autóipari szakma képviselőivel egy standardizált adatátvitellel foglalkozó hivatalos ágazati munkacsoport létrehozásáról.
A három német autógyár az idén augusztus elején vásárolta meg a Nokia HERE térkép- és navigációs szolgáltatását 2,8 milliárd dollárért. A nagypontosságú térképekre épülő szolgáltatást a Nokia kifejezetten az önállóan tájékozódó, autonóm járművek számára fejlesztette ki.
Forrás: MTI