Az elektromos autók széles körű elterjedését jelenleg több tényező is hátráltatja: a töltőhálózat hézagossága, az akkumulátorok által biztosított korlátozott hatótáv, valamint az akksicsomagok ára és élettartama.
Az utóbbi területen hozhat forradalmi előrelépést egy technikai fejlesztés, amely az akkumulátorok hibás celláit „kezeli”. Míg jelenleg az elektromos autókban dolgozó akkumulátorcsomag egészét cserélni kell, ha több száz közül akár egy egy cella is meghibásodik, a német Fraunhofer Intézet fejlesztésével ez nem okoz majd gondot.
Forradalmi újítás az akksik terén? 1
Az újítás lényege, hogy mindegyik cella egy külön, egymással s a központi vezérlőrendszerrel is kommunikáló csipet/mikroszámítógépet kap, amely meghibásodás esetén egyszerűen kiveszi az egységet a soros kapcsolásból, így az akkumulátor gond nélkül tovább használható. A csip ezzel együtt természetesen értesíti a vezetőt a cella „kidőléséről”.
A technológia már a gyártásnál is komoly költségcsökkenést hozhat, ugyanis míg ma a gyártók kénytelenek azonos feszültségű és kapacitású akkukat sorba kötni, a Fraunhofer fejlesztésével eltérő specifikációjú darabok is kerülhetnek egy csomagba, a lényeg a végső érték lesz.
A fejlesztők jelenleg a prototípus miniatürizálásán dolgoznak.