A Volvo gőzerővel dolgozik az önjáró autók megvalósításán, és a svéd gyártó arra is gondol, mivel foglalják el magukat a nem túl távoli jövőben már dologtalanul ülő utasok. A LasVegas-i szórakoztató-elektronikai kiállításon (CES) a Volvo elárulta, hogy a távközlési óriás Ericssonnal karöltve intelligens multimédiás streamelési technológiát fejleszt.
Videózni, zenét hallgatni természetesen ma is lehet az autókban, de a svédek tervezett megoldása az on-line fogyasztásra helyezi a hangsúlyt. A rendszerük a betáplált útvonal alapján az internet-elérhetőség, lefedettség függvényében tervezi meg a le- és előtöltést (pufferelést), és kínál garantáltan elérhető, fennakadás nélkül fogyasztható tartalmakat.
„A kutatásaink alapján a következő években a mobil adatforgalom 70 százalékát a videók teszik majd ki. Ehhez innovatív konnektivitási, felhő- és elemzési megoldások kellenek, amelyek nem egyszerűen az utakon haladó autók tömeges kiszolgálására, de arra is képesek lesznek, hogy a fogyasztók által mára megszokott magas minőségben, fennakadás nélkül legyenek képesek videókat streamelni” – mondta az Ericsson autóipari vezetője.
„Ha az ember szeretné megnézni a kedvenc sorozata legfrissebb epizódját, az autó tudja majd, hogy ehhez milyen időtartamú útvonal kell és képes lesz ennek megfelelően beállítani azt. Az önjáró autóknál már nem csak az számít majd, hogy a lehető leggyorsabban jussunk A-ból B-be, hanem az autóban eltöltött, szabaddá vált idő minősége is. Az önjáró autóinkkal megadjuk majd az embereknek a választás szabadságát mind az utazás jellege, mind a tartalomfogyasztás terén” – magyarázta a Volvo tanulmányautókért felelős igazgatója, Anders Tylman.