Két új fejlesztését is bemutatja a BMW Motorrad a Las Vegasban zajló Consumer Electronics Show (CES) alkalmával. A lézervilágítás- és a bukósisak Head-Up Display-tanulmányok előrevetítik a sorozatgyártású modellek új generációját. 
 
Mindentudó bukósisakon dolgozik a BMW 1
Mindentudó bukósisakon dolgozik a BMW 17


A BMW K 1600 GTL koncepciómodell lézervilágítással érkezik, amely logikus folytatása az elmúlt évek fejlesztéseinek: az adaptív kanyarvilágításnak, a LED-technikájú nappali menetfénynek és a dinamikus féklámpának. 
 
Az új BMW 7-esről és a BMW i8-asról már ismert lézeres technológia különösen világos tónusú, és akár kétszeres, mintegy 600 méternyi hatótávú fényt biztosít. Robusztus és kompakt konstrukciójának köszönhetően a lézerfény-technikát kiemelkedően hosszú élettartam jellemzi, s karbantartást sem igényel.
Mindentudó bukósisakon dolgozik a BMW 18


A műszaki megoldás a motorkerékpárok esetében még igen költséges, de a nagysorozatú gyártással ez jelentősen csökken majd. A motorkerékpáros széria-alkalmazás már középtávon is megvalósíthatónak tűnik.
 
A BMW másik érdekes fejlesztése a bukósisakba épített  Head-Up Display. A BMW autóiban már 2003 óta elérhető szolgáltatás most a kétkerekűeknél is egyre közelebb kerül a megjelenéshez.
A funkcióval a motorosok számára is lehetővé válik, hogy a legfontosabb információk közvetlenül látóterükben tűnjenek fel, nem kell a műszeregységre pillantgatni, a motoros zavartalanul az útra és a forgalomra összpontosíthat. Az éppen kijelzett adatállomány szabadon programozható, így csakis olyan információk jelennek meg a motoros szeme előtt, amelyek az adott menethelyzetben valóban relevánsak.
 
Mindentudó bukósisakon dolgozik a BMW 19


A kijelzett információk köre a biztonsággal kapcsolatos adatokra is kiterjed, például a motorkerékpár pillanatnyi műszaki paraméterei, mint a gumiabroncsok nyomása, az olaj- és üzemanyagszint, a sebesség, az aktuális sebességfokozat, valamint a közlekedési táblák felismerő funkciója, illetve a veszélyes helyek előtti figyelmeztetések formájában. A járművek közötti jövőbeni fejlett információcsere, azaz a V2V (vehicle-to-vehicle) kommunikáció a legfontosabb információk valós idejű átadására is lehetőséget kínál, például hirtelen felbukkanó veszélyhelyzetek előtti időbeni figyelmeztetésként.
 
A Head-Up display azonban már az indulás előtt elvégzett útvonaltervezéshez kapcsolódó navigációs útmutatásokkal is képes segíteni.
 
Mindentudó bukósisakon dolgozik a BMW 20


A bukósisak a biztonságosabb motorozásban másképp is segít: az előre néző beépített kamera a motoros szemszögéből képes rögzíteni a történéseket, míg a hátrafelé néző párja „digitális visszapillantó tükörként” szolgálhat a jövőben.
 
Az integrált miniszámítógéppel és hangszórókkal felszerelt bukósisak a kormányarmatúrán található kontrollerrel vezérelhető, a motoros így kényelmesen választhatja ki a kívánt információkat, illetve kamerafunkciókat.
 
A sisak jelenleg két darab, cserélhető akkumulátorával öt órányi működésre képes.