Az autóipari beszállítóként is igen aktív Bosch újítása, az aktív gázpedál a gyártó szerint komoly mértékű üzemanyag-megtakarítást, és így károsanyag-kibocsátási csökkenést hozhat.
Hagyományos belsőégésű motorral párosítva az elektromotorral szerelt pedál vibrálással, „elkönnyüléssel” jelzi a vezetőnek, ha nem hatékonyan gyorsít, ugyanakkor ellennyomással azt is jelezheti, ha nincs szükség a gáz nyomására, elég vitorlázni. Az aktív pedál a sebességfokozatok ideális váltására is emlékeztetheti a sofőrt.
A hibrid járműveknél a pedál rezgéssel ellennyomással figyelmeztet, amikor a hajtáslánc az elektromos és a belsőégésű üzemmód között vált a rendszer.
A pedál szintén alkalmas lehet a vészhelyzetekre való figyelmeztetésre.
Az autó egyéb vezetéssegítő rendszereivel és a navigáció releváns adatait is felhasználva működő aktív pedállal a Bosch számítása szerint akár 7 százalékos üzemanyag-megtakarítás is elérhető.
Arról egyelőre nem tudni, hogy tervezi-e valamelyik autógyártó a technológia alkalmazását, de valószínű, hogy előbb-utóbb megjelenik majd a piacon a fejlesztés.