Az okostelefonok megjelenése ellenére folyamatosan nő a közlekedést segítő autós eszközök iránti kereslet, a szektor legnépszerűbb termékeinek még mindig a GPS-ek számítanak. A magyarországi eladási mutatók 2015-ben több százezres számot mutattak, a fogyasztók szerint az élethosszig tartó frissítések és a megbízható működés, jobb jelerősség miatt megéri GPS-készüléket vásárolni a beépített autós navigáció vagy okostelefonos alkalmazások helyett, írja a piac egyik meghatározó szereplője, a Mio. Az autóskamerák piaca ugyancsak növekvő tendenciát mutat az egész világon, a vitás helyzetekben vagy káresetkor bizonyítékként is használható felvételek sok kellemetlenségtől óvják meg a gépkocsi-tulajdonosokat. A menetrögzítő alapfunkción túl pedig már GPS-szel felszerelt, wifi-vel ellátott, vagy parkolás közben rögzítő eszközt is találunk a palettán. mio_combo A Mio 2015-ben például megötszörözte eladási számait Magyarországon, 2016-ra pedig még okosabb kütyüket, még több extrát és új, pénztárcabarát megoldásokat ígér az autósoknak. „Magyarországon nagy a verseny a GPS-ek piacán, a trendek viszont egyértelműen egy irányba mutatnak. A magas árérzékenység miatt az egyéni igényekre szabható termékeket keresik leginkább, melyekre a felhasználó a számára szükséges, akár ingyenesen beszerezhető térképeket a kívánt időtartamra telepítheti. A GPS-ek és az autóskamerák összevetésében Európa többi országához hasonlóan egyelőre még Magyarországon is a navigációk számítanak népszerűbbnek, de a fedélzeti kamerák iránti kereslet évről évre egyre kiugróbb számokat produkál. 2016-ban a tendencia még tovább nő, az autóskamera-eladások az előrejelzések szerint a tavalyi számok másfélszeresét is meghaladják majd” – magyarázza a cég régiós eladásokért felelős igazgatója, Cosmin Dobranis. A menetrögzítők hasznát a biztosítótársaságok is kezdik felismerni, van olyan ország, ahol bizonyos értékhatár fölött kötelezővé is tették használatukat. Bár itthon még nem elvárás, egyre több autótulajdonos ébred rá a fedélzeti kamerák biztosította előnyökre. A számok folyamatos növekedésre utalnak Magyarországon, Európában és az egész világon egyaránt. A Mio felső kategóriás, Mio Combo termékei a már említett két kedvencet egyesítik: navigációt és autóskamerát – idén négy ilyen új eszközük is érkezik, összességében pedig 25%-os piaci részesedést kívánnak kütyüikkel elérni 2016-ban a magyar piacon.