Igen kevés európai piacon forgalmazzák a Brazíliában és Törökországban készülő lépcsőshátú Clio-t
Igen kevés európai piacon forgalmazzák a Brazíliában és Törökországban készülő lépcsőshátú Clio-t
Fotó megosztása:
510 literes a Thalia csomagtartója. Ezzel az értékkel több kategóriával feljebb is megállná helyét
510 literes a Thalia csomagtartója. Ezzel az értékkel több kategóriával feljebb is megállná helyét
Fotó megosztása:
A francia gyár törökországi és brazíliai üzemében készülő limuzin csomagtere hatalmas: 510 literes. Ezzel az értékkel a Thalia felülmúlja több felső közép- és luxuskategóriájú limuzin poggyászterét. A szériában 1:1 arányban dönthető üléstámlákkal még tovább növelhető a befogadó képesség. 415 cm-es hosszával a Thalia közel 40 cm-rel nagyobb az alapjául szolgáló Clio-nál. Kétféle, már ismert motort kínálnak majd az új változathoz. Mindkét aggregát benzines, hengerűrtartalmuk 1390 cm³. 2001 januárjától a hengerenként két szelepes, 75 lovas négyhengeressel indul a forgalmazás. Ezzel az erőforrással az újdonság legnagyobb sebessége 170 km óránként, százra pedig 12,1 s alatt gyorsul álló helyzetből. 16 szelepes hengerfejjel is kapható lesz majd az 1,4 literes motor. Az így 98 lovas Thalia százra 10,5 másodperc alatt gyorsul, végsebessége 186 km/h. Két kivitelben lép piacra a lépcsőshátú Clio. Az modellhez hasonlóan már a belépőmodell, az RN biztonsági felszereltsége is jó. Széria a két első légzsák, az överő korlátozó és az övfeszítő elöl. A hátsó utasok biztonságát három 3 pontos öv és három állítható magasságú fejtámla szolgálja. Szintén az alapkivitel része a holtteret csökkentő bal oldali visszapillantó, a pótféklámpa és a hátsó ajtók biztonsági gyermekzárja. Kényelmi felszereltségét tekintve is jól áll a Renault-újdonság. Nem kell felárat fizetni a szervokormányért, az első elektromos ablakemelőkért és a távirányítható központi zárért. Szintén szériában építik be az állítható magasságú kormányoszlopot és a színezett üvegeket.
Gazdaságos választásnak ígérkezik a klasszikus felépítésű Thalia. Alapárát úgy állapítja meg a Renault, hogy a Suzuki Swift Sedan jobban felszerelt változataival is versenyképes legyen az újdonság. Konkrét számot a hazai importőr csak a forgalmazás megindulásával, január közepén jelöl meg. Előzetes tájékoztatásuk szerint az ötajtós Clio modellekével közel azonos összeg áll majd az árcédulán. 75 lóerős motorral a Thalia 7,1 literes átlagfogyasztása magasabb a kategória élvonalánál. Városban 9,7, országúton 5,7 liter benzint igényel 100 km megtételéhez. A 16 szelepes változat fogyasztása városban 9,4, országúton 5,6, vegyesen pedig kereken 7 liter. Az autóhoz 12 éves korrózióvédelmi és 3 éves fényezési garancia, valamint 10 évre szóló Renault Assistance (segélyszolgálat) jár.
Műszaki adatok:
|
1,4 75 lóerő |
1,4 16V 98 lóerő |
hengerűrtartalom, cm³ |
1390 |
1390 |
maximális teljesítmény kW/LEford./perc |
55/755500 |
72/986000 |
maximális forgatónyomaték Nmford./perc |
1144250 |
1273750 |
Végsebesség, km/h |
170 |
186 |
Gyorsulás 0-100 km/h |
12,1 |
10,5 |
Fogyasztás, liter: város/országút/vegyes |
9,7/5,7/7,1 |
9,4/5,6/7,0 |
Hosszúság/szélesség/ magasság, mm |
4150/1639/1417 |
Tengelytáv, mm |
2472 |
Csomagtartó térfogata, liter |
510 |