A patinás angol márka modelljei között ugyanis még nem szerepelt dízel változat. Sepp Papmahl cége már hosszú évek óta növeli turbódízel autók teljesítményét. Partnere a megvalósításban a lakóautóiról ismert KLS volt. Nem lévén öngyulladásos erőforrás a Jag kínálatában, ezúttal egy idegen eredetű gépet vettek kezelésbe. 235 lóerőt és 538 Nm forgatónyomatékot termel a 4,2 literes bi-turbó motor. Ekkora vonóerő még automata váltóval is fölényes menetteljesítményekhez elegendő. Végsebessége 235 km/h, 0-ról 100-ra 7,8 s alatt gyorsul.
Kipufogógáz-visszavezetés, oxidációs katalizátor és koromszűrő csökkenti az öblös dízelmotor környezetszennyezését. Szintén a környezetvédelem érdekében kétféle motorjelleggörbe közül választhat a tulajdonos egy kapcsolóval. Az alapbeállítás mellett létezik egy Economy, azaz gazdaságos üzemmód. Ezt a jelleggörbét aktiválva a motor szegényebb keverékkel működik, ami a gyártók adatai szerint két literrel csökkenti a fogyasztást. 100 kilométeren a dízel Jaguar XJ így megelégszik 8,9 liter gázolajjal. A turbódízelmotor beépítése 27 650 német márkába kerül. Aggregátjának erejével a nemes brit limuzin kedvező helyet foglal el csekély számú konkurensével összehasonlítva. A Mercedes S 400 CDI 250 lovas, nyomatéka 560 Nm. Ennél csak egy hajszállal teljesít kevesebbet a BMW 740d 245 lóerővel és 560 Nm-rel. A luxuskategória negyedik nagy dízelét, a 225 lóerőt és 480 Nm nyomatékot leadó Audi A8 3,3 TDI-t még felül is múlja az átépített Jaguar.