A már korábban megszellőztetett X10 a Rover 75 alapjára épül. Időközben elkészült a Rover 45 és 25 sportváltozata is. Jelenlegi típusjelzésük MG X20 illetve MG X30. Fontos szempont volt a fejlesztésnél, hogy a motorok nagyon élénken reagáljanak a gázra. A kellő hanghatás érdekében mind a szívó-, mind a kipufogórendszert hangolták.
Kezdetben a Rover 75 2,5 literes V-6-os motorjának 195 lóerőre tuningolt változatával készül majd az X10. Később ennek a blokknak a 160 lóerős változata hajtja majd a belépőmodellt. Két nyolchengeres V-motort is csatasorba állít az MG. Teljesítményük 260 illetve 375 lóerő lesz. Ezeket a motorokat azonban hosszában építik be és a hátsó kerekeket hajtják majd. Valószínűleg a Ford Mustang 4,6 literes V-8-asa kerül majd az X10 motorterébe. A motorok erejét ötfokozatú, Getrag márkájú váltó viszi talajra. Sportfutóművet és a 75-ösnél erősebb kanyarstabilizátorokat kapott az autó. Az X10 18 colos könyűfém felnijei 325mm-es féktárcsákat takarnak. Változtattak a kormányszervó hangolásán és áttételezésén is. Ennek köszönhetően a 75-ös Rovernél jóval közvetlenebb az X10 kormányzása. Belső terében sporkormány, sportülések és fehér számlapú műszerek keltenek sportos hangulatot.
Típusjelzése nagyobb autót sejtet, de az MG X20 a Rover 45 műszaki alapjaira épül. Motorja a Rover 75-ben is szolgáló kétezer-ötszázas V-6-os 177 lovas kivitele. Kormányzását, futóművét és fékjeit ennek a modellnek is a sportos követelményekhez igazították. Teljes légterelőkészletet kapott az X20-as MG. Ez első-hátsó kötényből és küszöbspoilerből áll. Ezek az elemek az autó légellenállást is csökkentik. Belső terében megtalálhatók az X10-ben is alkalmazott sportos kiegészítők. Kedvezőbb áru alapmodellként később megjelennek az ismert 1,6 és 1,8 literes, K-sorozatú Rover motorral szerelt X20 modellek. Tervezik egy kétliteres dízel piacra dobását is. Az autó sportváltozatát az MG beveti a brit túraautó bajnokság futamain is. Ez a versenyautó adja majd a később várható szupersport X20 alapját is.
A három- vagy ötajtós X30 a Rover legkisebb modelljének MG változata. A 25-ös Roverből többek között 1,8 literes, 160 lovas motor beépítésével vált MG X30. Ez az erőforrás már ismert az MGF roadsterből. Az X30 1,4 literes és egy kevésbé sportos ezernyolcas benzinessel is rendelhető lesz. Kapható majd a bevált kétezres dízelmotorral is. Kerekei 17 colosak. Ez az MG is megerősített fékrendszert és ültetett futóművet kapott. Bátyjaihoz hasonlóan teljes spoilerkészlet vadítja külsejét. Ebből a modellből raliváltozatot is kifejlesztenek. A könnyebb súlyú és nagyobb teljesítményű raliautót elfogadható árával privát versenyzőknek szánják, de utcai kivitelben is kapható lesz.
„Ezek az autók a kompromisszummentes vezetésre termettek. Kezelhetőségük és kormányzásuk sportos. Alacsonyan ülnek és útfekvésük kiváló. Megerősített fékjeik megbirkóznak a legsportosabb vezetési stílussal is. Szoros váltójuk nagyon gyorsan kapcsolható.”-mondta az MG modellekről Rob Oldaker, az MG Rover termékfejlesztésért felelős igazgatója.