Megkezdődött az új Subaru Impreza hazai forgalmazása
Megkezdődött az új Subaru Impreza hazai forgalmazása
Fotó megosztása:
A hátsó légterelő feláras extra a WRX modellre is
A hátsó légterelő feláras extra a WRX modellre is
Fotó megosztása:
Igényes kidolgozású az Impreza belső. A középkonzolban dupla méretű szabványos rádiórekesz található
Igényes kidolgozású az Impreza belső. A középkonzolban dupla méretű szabványos rádiórekesz található
Fotó megosztása:
A Rali-világbajnokságon induló Impreza WRC alapját adó 280 lóerős STI változatot hazánkba nem importálják
A Rali-világbajnokságon induló Impreza WRC alapját adó 280 lóerős STI változatot hazánkba nem importálják
Fotó megosztása:
A Magyarországon most piacra kerülő új Impreza egy teljesen új modell, nem az előző verzió módosított változata. Sokat változott az Impreza megjelenése: jellegzetes kerek fényszórói és hátsó lámpatestei első pillantásra is megkülönböztethetővé teszik az elődmodelltől. Az új Impreza nem készül kétajtós változatban. Kétféle, kombi és limuzin karosszéria-kialakítással és három benzinmotorral választható az autó. Mindhárom motor boxer elrendezésű, négyhengeres és négy vezérműtengelyes. A legkisebb motorral szerelt, 1,6-os Impreza csak kombi kivitelben rendelhető itthon. A kétliteres, 125 lóerős szívó és a legerősebb, 218 lóerős turbómotor mind a kombi, mind a limuzin változatba rendelhető. Továbbra is mindegyik Imprezában „széria” az állandó összkerék-hajtás. A legkisebb motorral a Sportkombi (a „sport” nem jelző, a Subaru nevezi így a kombikarosszériás Imprezát) 95 lóerős, legnagyobb nyomatéka 143 Nm 3600 1/min fordulaton. Végsebessége 169 km/h. Automata váltóval csak a kisebb teljesítményű kétezres motor párosítható. A 218 lóerős WRX változat motorja a kétliteres boxermotor turbós kivitele, töltőlevegő-hűtővel. 292 Nm a legnagyobb nyomatéka, amely 3600 1/min fordulattól jelentkezik. 6,2s alatti repíti 100km/órára a roppant erős motor az Impreza WRX-et. Az 1430 kg súlyú autó 225 km/h végsebességre képes. A WRX nem csak motorjában, hanem egyéb részleteiben is eltér a gyengébb Imprezáktól. Futóművében alumínium lengőkarok találhatók és alumíniumból készül a motorházfedél is. A WRX Imprezákat 17 colos felnikkel szerelik, míg a kétliteres 15, az 1,6-os pedig 14 colos felnit kap szériában. Subarut elsősorban a márka raliversenyeken elért sikerei hatására vásárolnak Magyarországon. Az új piaci stratégia részeként nem csupán sporteszközként, hanem egy jó minőségű és igényes technikájú autóként kívánják megismertetni a Subarukat a magyar vásárlókkal. Bejczi József, a Subaru márkát importáló Frey Import Kft. ügyvezetője elmondta, hogy céljuk középtávon legalább egy százalékos piaci részesedés elérése.
|
1.6 TS |
2.0 GX* |
2.0 WRX |
Teljesítmény [kW(LE)/perc] |
70(95)/5200 |
92(125)/5600 |
160(218)/5600 |
Forgatónyomaték (Nm/perc) |
143/3600 |
184/3600 |
292/3600 |
Gyorsulás 0-100 km/órára (s) |
12.8 |
10.2 (12.7) |
6.2 |
Végsebesség (km/óra) |
169 |
190 (181) [kombi: 185 (176)] |
230 (kombi: 225) |
Fogyasztás (város/országút/vegyes, liter/100km) |
12.1/7.1/8.9 |
13.5/7.4/9.6 (13.5/7.5/9.7) |
14.2/7.9/10.2 |
Alapár |
4 990 000 Ft |
7 199 000 Ft (7 769 000 Ft) |
9 999 000 Ft |
* Zárójelben az automataváltos változat adatai