A Xsara Windows-hoz hasonlóan a C5 is megkapja az autóba épített számítógépes rendszert. Ennek része a hangvezérlésű audiorendszer, a telefon és a navigácíós rendszer. Lehetőség van hangrögzítésre valamint e-mail küldésére és fogadására is.
A C5 kombi három benzines és két dízelváltozatban készül. A benzinesek sorát az ismert, 137 lóerős kétliteres nyitja, 190 Nm nyomatékkal. Némileg erősebb és takarékosabb a Citroen első közvetlen benzinbefecskendezése motorja. A HPI kétezres 140 lóerős, legnagyobb forgatónyomatéka 192 Nm. Átlagfogyasztása 7,7 liter száz kilométeren, ami hét deciliterrel alacsonyabb a hagyományos, szívócső-befecskendezéses kétliteres értékénél. A csúcsmodellt az elődmodellbe, a Xantia-ba is beépített háromliteres blokk hajtja. Csúcsteljesítménye 210 lóerő, legnagyobb nyomatéka 285 Newtonméter. A végsebesség 234 km/óra, a gyorsulás 8,7 másodperc.
A C5 kombihoz és limuzinhoz választható dízelmotorok mindegyike ismert a PSA konszern más modelljeiből. A kisebbik dízel 110 lóerős, 250 Nm-es nyomatékával 13,3 másodperces százra gyorsuláshoz és óránként 187 kilométeres végsebességhez segíti az 1438 kilós kombit, 5,7 literes átlagfogyasztás mellett. A nagyobbik, 2,2 literes öngyulladásos erőforrás ismert a Peugeot 607-ből és a 406-ból. Teljesítménye 136 lóerő, nyomatéka 317 Nm. Ezzel a motorral a C5 kombi 6,5 litert fogyaszt átlagban, legnagyobb sebessége 201 kilométer/h, a százra gyorsítás 11,9 s-ig tart. Érdekes módon az alacsonyabb fogyasztású dízelek üzemanyagtartálya 68 literes, míg a benzinmotoros változatoké 66.
Egy C betű és egy szám kombinációjából álló új névadási rendszerét a C5-tel vezeti be a Citroen.
A C után álló szám az autó méretét jelzi. A Renault Twingo ellenfelének szánt Citroen minit hívják majd C1-nek, a Saxo-t 2003-ban leváltó modellt C2-nek. C3 néven az Idei Frankfurti Szalonon lesz látható a legendás Citroen Kacsa örökébe lépő kisautó. C4 jelzéssel a Xsara utáni alsó-középkategóriás Citroent jelölik. A Párizsi Autókiállításon bemutatott C5, a Xantia leváltója, a gyártásból kikopott Xm utódaként is szolgál amíg megjelenik a C6, a Citroen igazi nagyautója. A C6 lesz a Citroen Xm tényleges követője, amelynek végleges formájára a Citroen C6 Lignage tanulmányautó vonalaiból következtethetünk.