Formáját tekintve az Audi A8 csak szolid változásokon megy keresztül. Az erősen vitatott formájú Renault Vel Satis (Renault Vel Satis bemutató a Vezess.hu-n) kivételével már a felső-középkategóriában sem kísérleteznek a megszokottól merőben elütő karosszéria-kialakítással, a luxusautók között pedig végképp nem bocsátkoznak kockázatos formatervezési kalandokba a gyárak. Az A8 formája nagyban emlékeztet a tavaly ősszel bemutatott A4 limuzinra. A merev és az acélnál jóval könnyebb alumínium karosszéria előállítási költségeit előre összeszerelt nagyobb panelek segítségével csökkenti az Audi. Az utastérben elektromosan állítható könyöktámasz és motoros csomagtérfedél jelent újdonságot.
A futómű legnagyobb újdonsága a légrugózás megjelenése. Igényes elektronikus vezérlés segítségével az Audi az igen jó útfekvést és a jelenlegi luxuslimuzinnál jóval kényelmesebb rugózást kíván elérni. A német gyár célja, hogy az elektronika az egyes kerekek rugózásának keményítésével, a rugóút szabályozásával a minimumra csökkentse a karosszéria mozgását.
2002-es megjelenésekor a jelenlegi motorpaletta továbbfejlesztett tagjai szolgálnak tovább az A8 motorterében. Kezdetben egy háromliteres hathengerest kínálnak bő 200 lóerővel, emellett választható lesz a 4,2 literes, V8-as motor a mostanival megegyezően 310 lóerővel. A még nagyon friss W12 hengeres motor is bekerül az ingolstadti gyár új zászlóshajójába. Törlik a motorkínálatból a 3697 köbcentis nyolchengerest.
Továbbra is két dízelmotor szerepel majd a kínálatban. A kisebbik az ismert 2,5 literes 180 lóerővel, a nagyobb 3,3 literes és 220 lóerős. A hosszított tengelytávú kivitel bemutatásának évében, 2003-ban, a tervek szerint egy 2,8 literes, közös nyomócsöves dízel váltja le a szintén V6-os elődöt. Egy évvel későbbre tehető a 250 lóerőt és 600 Nm nyomatékot termelő négyezer köbcentis dízel megjelenése.
Mivel a Lamborghini, a Seat, és a Skoda mellett az Audi is a Volkswagen konszern része, az A8 is megkaphatja a Colorado sportos haszonjármű és a VW D1-jelű luxusmodelljének csúcsmotorját. A V10-es dízel 310 lóerő és 750 Nm maximális forgatónyomaték leadására képes, csak azért nem többre, mert már a 750 Nm nyomatékot is csak különleges sebességváltóval lehet átvinni.
A Volkswagen Lupo-ból ismert közvetlen benzinbefecskendezéses keverékképzés megjelenése két-három év múlva várható az A8 motorpalettáján. Előre láthatólag négy benzinest kínálnak majd fogyasztáscsökkentő közvetlen befecskendezéssel. Egy 2,5 literes V6-FSI nyitja a sort 150 lóerővel. A következő erőforrás 3,5 literes, 260 lóerős. Ez az erőforrás lehet a jelenlegi A8-ba megrendelhető 3,7 literes, 260 lovas nyolchengeres igazi utóda. A 4200 köbcentiméteres motort egy négyliteres FSI váltja fel 310 lóerős teljesítménnyel. A motorválasztékot egy ötliteres, 380 lóerős benzines egészíti ki.