Az Én Commodore-om
Akkor volt 13 éves. „Szerelem volt első látásra”

Mint utóbb kiderült az előző gazdik nem nagyon kímélték és azt a kevés gondozást is sajnálták, ami egy autónak jár.
Két hónap után csapágyas lett a motor. Az olajat eszi, ezt tudtam a kék füstről, de a vételnél a kedves Nejem is jelen volt és ezt ügyesen eltitkoltam előtte. Mikor megvettem az olajnyomás rendben volt, igaz azt észrevettem, hogy a karter tömítés frissen lett cserélve. De arra nem gyanakodtam, hogy roppantott csapágyakat raktak az első hajtókarba. Imádni való az ilyen „autószerelő”, persze idézőjelbe!

Na de nem csüggedtem, mert szerencsére Én is autószerelő vagyok és van saját műhelyem, így belekezdtem az egész autó felújításába, komolyan vagy sehogy felkiáltással!

Két évbe és sok-sok pici magyar forintocskába került. De megérte!
Az egész autó teljes nagyjavítást kapott. A karosszéria, a motor és a futóművek egyaránt.

Végül jött a csinosítás. A motorhoz megszereztem az iker karburátoros szívócsövet a hozzá tartozó két, dupla torkú Zenit karburátorral.
A hagyományos gyújtást elektronikus váltotta fel. A négyfokozatú váltó ötfokozatúra lett cserélve. A hátsó futóműhöz két szintszabályozós lengéscsillapító lett beszerelve, amit a műszerfalról lehet állítani. A két első ablak elektromos emelőt kapott. A műszerfalat mahagóni borítással csinosítottam. Az eredeti fa kormányra lett lecserélve, mert a szervóval még így is könnyen lehet irányítani a táltost.

A hathengeres 2500-as motor 132 lovas lett és lazán viszi a 180-at.
Habár Én a 120-as tempót szeretem, mert akkor megelégszik 11 literrel is.
A városi fogyasztást nem mértem, mert az biztos, hogy jóval több, de hál isten nemigen járok a nagyfaluba, mert ott mindent lehet, csak közlekedni nem!

Olajat csak Castrol Rs-t használok. A CO. egy alatt van. Büszke vagyok az autóra, mert bárhol megállok vele, mindig körbe járják és megdicsérik. Sokan nem is tudják, hogy milyen típus, mert elég keveset gyártottak belőle. Magyarországon négy vagy öt példány lehet.
Szerencsére a neten van egy pár külhoni Commodore klub, így mindig találok összehasonlítási alapot vagy valami újat, amivel még szebbé tudom varázsolni az AUTÓMAT.