AC Schnitzer S3 A.R.T.
Az autó a Schnitzer versenycsapat és az AC Schnitzer tuningcég közös vállalkozásában születtet. Az AC Schnitzer S3 Compact 3.2 literes motorja képezi az autó alapját Az S3 Compactot az AC Schnitzer fennállásának tizedik évfordulójára készítették és csak limitált darabszámban volt hozzáférhető. 260 lóerős 3.2 literesre felfúrt motorja 330 Newtonméteres forgatónyomatékkal rendelkezett.

Az S3 A.R.T.-nél a maximális teljesítmény eléréséhez nem csak a hengerűrtartalmat növelték meg, hanem a motorba jutó levegő mennyiségét is. Kompresszort szereltek be és egy speciális, a versenysportból származó (a Forma-1-ben kifejlesztett) airboxot építettek be. Természetesen módosították a motorvezérlő elektronikát is, elegendő mennyiségű üzemanyaggal látva el a motort.

A beavatkozásnak köszönhetően az S3 A.R.T. motorja 370 lóerőt teljesít 7900-as fordulatnál, maximális forgatónyomatékát, 380 Newtonmétert, 4500-as percenkénti fordulatnál adja le. Egyedi megjelenést és hangzást biztosít az autónak az oldalanként egy-egy, téglalap alakú, rozsdamentes véggel ellátott sportkipufogó.

Short Shift-nek nevezi az AC Schnitzer azt a megoldást, mellyel a váltóutakat lerövidítve csökkentik a váltáshoz szükséges időt. Ennek és a beépített 45 százalékos Speer-differenciálműnek köszönhetően az S3 A.R.T. 4.7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót. A végsebességszabályzó elektronika kiiktatásával az autó maximális sebessége 290 km/h.

A jó menetteljesítmények nem csak a motor teljesítményének köszönhetőek. Minél könnyebb autó megépítésére törekedtek az AC Schnitzer munkatársai. A belső térből száműzték a hátsó ülést, az első üléseket is könnyített, bőrrel borított versenyülésekre cserélték. Négypontos biztonsági övek teszik teljessé a versenyautós érzést.

Légzsákos, kétszínű bőrrel bevont sportkormányra cserélték a gyári kormányt. Alumínium pedálsort és taposólemezt valamint fehér számlapos műszereket is beépítettek az S3 A.R.T.-be. Kiváló minőségű velúrbőr borítja a hátsó ülések helyét.

Az autó külső átalakításánál két szempont dominált: az alacsony önsúly elérése és az aerodinamika tökéletesítése, ezzel is fokozva a vezetési élményt. Teljesen új első lökhárítót készítettek az autóhoz, melynek legjellemzőbb vonása a hatalmas levegőbeömlő nyílás, amely megfelelő mennyiségű levegővel képes ellátni a motort, a hűtőket és fékeket. A lökhárító aljára szerelt spoilerajak csökkenti az autó alatt kavargó levegő mennyiségét. Ködlámpákat építettek be a lökhárító oldalsó részébe.

Átdolgozták a hátsó lökhárítót is, melybe diffúzort építettek be, hogy javítsák az autó stabilitását. A csomagtartóra szerelt szárny is növeli a hátsó tengelyre ható leszorító erőt, ezáltal az autó nagy sebességnél is semlegesen viselkedik.

Kisebb, sportosabb külső tükröket szereltek a gyáriak helyére, és egy kis tetőspoilerrel tették még sportosabbá a kupé megjelenését. A legfeltűnőbb részlet az autó fényezése. Egy túra-versenyautó mérési adatai láthatók az S3 A.R.T.-n.

Speciális első-hátsó stabilizátorokkal és rugóstagokkal látták el az autóba beszerelt versenyfutóművet. Elöl 334 milliméteres, hátul 328 milliméteres belső hűtésű féktárcsák gondoskodnak a megállásról.

A kőkemény futóműhöz illenek az autóra szerelt alacsony oldalprofilú gumik. Háromrészes, 19 colos AC Schnitzer Typ III-as felnikkel és elöl 245/35/19-es, hátul 275/30/19-es gumikkal látták el a kupét.

Az AC Schnizer S3 A.R.T. csak koncepcióautó. Arra készült, hogy megmutassa, mit tud kihozni a cég a széria 3-as-ból, sorozatgyártását nem tervezik. Egyes elemek azért átkerültek az S3 sportba, amely a széria M3-as átalakítása.