Az S3 A.R.T.-nél a maximális teljesítmény eléréséhez nem csak a hengerűrtartalmat növelték meg, hanem a motorba jutó levegő mennyiségét is. Kompresszort szereltek be és egy speciális, a versenysportból származó (a Forma-1-ben kifejlesztett) airboxot építettek be. Természetesen módosították a motorvezérlő elektronikát is, elegendő mennyiségű üzemanyaggal látva el a motort.
A beavatkozásnak köszönhetően az S3 A.R.T. motorja 370 lóerőt teljesít 7900-as fordulatnál, maximális forgatónyomatékát, 380 Newtonmétert, 4500-as percenkénti fordulatnál adja le. Egyedi megjelenést és hangzást biztosít az autónak az oldalanként egy-egy, téglalap alakú, rozsdamentes véggel ellátott sportkipufogó.
Short Shift-nek nevezi az AC Schnitzer azt a megoldást, mellyel a váltóutakat lerövidítve csökkentik a váltáshoz szükséges időt. Ennek és a beépített 45 százalékos Speer-differenciálműnek köszönhetően az S3 A.R.T. 4.7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás tempót. A végsebességszabályzó elektronika kiiktatásával az autó maximális sebessége 290 km/h.
A jó menetteljesítmények nem csak a motor teljesítményének köszönhetőek. Minél könnyebb autó megépítésére törekedtek az AC Schnitzer munkatársai. A belső térből száműzték a hátsó ülést, az első üléseket is könnyített, bőrrel borított versenyülésekre cserélték. Négypontos biztonsági övek teszik teljessé a versenyautós érzést.
Légzsákos, kétszínű bőrrel bevont sportkormányra cserélték a gyári kormányt. Alumínium pedálsort és taposólemezt valamint fehér számlapos műszereket is beépítettek az S3 A.R.T.-be. Kiváló minőségű velúrbőr borítja a hátsó ülések helyét.
Az autó külső átalakításánál két szempont dominált: az alacsony önsúly elérése és az aerodinamika tökéletesítése, ezzel is fokozva a vezetési élményt. Teljesen új első lökhárítót készítettek az autóhoz, melynek legjellemzőbb vonása a hatalmas levegőbeömlő nyílás, amely megfelelő mennyiségű levegővel képes ellátni a motort, a hűtőket és fékeket. A lökhárító aljára szerelt spoilerajak csökkenti az autó alatt kavargó levegő mennyiségét. Ködlámpákat építettek be a lökhárító oldalsó részébe.
Átdolgozták a hátsó lökhárítót is, melybe diffúzort építettek be, hogy javítsák az autó stabilitását. A csomagtartóra szerelt szárny is növeli a hátsó tengelyre ható leszorító erőt, ezáltal az autó nagy sebességnél is semlegesen viselkedik.
Kisebb, sportosabb külső tükröket szereltek a gyáriak helyére, és egy kis tetőspoilerrel tették még sportosabbá a kupé megjelenését. A legfeltűnőbb részlet az autó fényezése. Egy túra-versenyautó mérési adatai láthatók az S3 A.R.T.-n.
Speciális első-hátsó stabilizátorokkal és rugóstagokkal látták el az autóba beszerelt versenyfutóművet. Elöl 334 milliméteres, hátul 328 milliméteres belső hűtésű féktárcsák gondoskodnak a megállásról.
A kőkemény futóműhöz illenek az autóra szerelt alacsony oldalprofilú gumik. Háromrészes, 19 colos AC Schnitzer Typ III-as felnikkel és elöl 245/35/19-es, hátul 275/30/19-es gumikkal látták el a kupét.
Az AC Schnizer S3 A.R.T. csak koncepcióautó. Arra készült, hogy megmutassa, mit tud kihozni a cég a széria 3-as-ból, sorozatgyártását nem tervezik. Egyes elemek azért átkerültek az S3 sportba, amely a széria M3-as átalakítása.