Repülővel autóúton
1995-ben támadt Bernie Hödl-nek az az ötlete, hogy egy autó alvázára építsen rá egy repülőgéptestet. A kiszemelt repülőgép egy 1950-es évjáratú Beechcraft 18-as volt. Hödl és testvére egy arizonai repülőgép temetőben fedezte fel a céljaiknak megfelelő repülőgép törzset. A repülő mozgatására egy 1983-as Mercedes 407 D kisteherautót vetettek be. A Mercedes 70 lóerős motorja a szívátültetés előtt kb. 500 ezer kilométert futott, a repülőgép pedig majd ezer bevetésen vett részt 1950-ben a koreai háborúban.

Az eltérő célra tervezett járművek egyesítése két évig tartott a Hödl testvéreknek, az elkészült „művet” IL Capitano névre keresztelték. IL Capitano forgalomba helyezése azonban nem ment könnyen. Az osztrák hatóságok csak akkor vállalták volna a repülő forgalomba helyezését, ha törésteszten tehetik próbára az autó biztonságosságát. Hödlék nem szívesen nézték volna végig, ahogy két évi munkájukat falhoz csapják az utcára bocsátás feltételeként, így más megoldást után néztek. A szomszédos Németországban könnyebben ment a forgalomba helyezés, így a repülőt működtető céget Passauban jegyeztették be és az IL Capitano is passau-i rendszámot visel.

A 7,5 méter hosszú, 3,2 méter magas, 2,5 méter széles autó vezetésére Bernie Hödl vállalkozott. A pilótaülés elfoglalásához Hödlnek elég volt B kategóriás jogosítványa, nem kellett pilótavizsgát tennie. A 70 lóerős szívódízel mindössze 80 km/órás sebesség elérésére teszi képessé IL Capitano-t, de ha az utcán közlekednek vele, a sebességtől függetlenül meglepetést okoz vele az osztrák testvérpáros. Az autó meglepő hatásáról tanúként szolgálhat egyik kollégánk, akivel a Hűvösvölgyi úton érkezett szembe a nem mindennapi jármű. Kollégánk hosszú másodpercekig töprengett azon, hogy egy repülő hogyan kerülhetett a szemben lévő sávba, vagy hogy mért tolat valaki a másik sávban egy utánfutón lévő repülővel igen nagy sebességgel.

IL Capitano-t Bernie Hödl nem szórakoztató autókázásra használja, az autó elkészülte óta reklámcélokra használják. Hödl szinte az egész világot bejárta és különböző cégeket és termékeket reklámozott. Röviddel a repülő elkészülte után Bernie és IL Capitano Amerikába utazott, ahol három évig járták az országot és népszerűsítettek ezernyi terméket és szolgáltatást. Az amerikai körút után a repülőt szétszerelték, Európába hajóztatták, ahol ismét összeszerelték és megkezdődött az Európai körút. Magyarországra két évvel ezelőtt érkezett először a repülő és osztrák pilótája. A repülővel eddig 168 reklám bevetésen vett rész Bernie, de Ausztráliába még nem sikerült eljutni, pedig igen szeretne repülőjével Ausztrália útjain is lavírozni. Ehhez nem szükséges más, mint hogy egy ausztrál cég lásson reklámlehetőséget Bernie repülőjében és finanszírozza a repülő repülőútját a kenguruk földjére.

Bernievel és repülőjével mi az Aprilia motorok magyarországi sajtóbemutatóján találkoztunk, és Bernie ígéretet tett, hogy az augusztusi Forma-1-es futamra is ellátogat hazánkba. Bernie Forma-1 iránti vonzalma a cégalapításkor is megvolt már. A repülőgépet üzemeltető céget Formel Innovation Association-nak nevezik (röviden FIA, hasonlóan a Federation Internationale De L’Automobile – Nemzetközi Automobil Szövetséghez) és röviden csak Forma I (innovation) terméknek nevezi IL Capitanot.