A modellápolás keretében 1100 alkatrészt fejlesztettek tovább. Új a mintázat nélküli fényszóróbura, megújult az első és a hátsó lökhárító. A javított légellenállású tükrök házába beköltözött az oldalsó irányjelző. Szériában 17 colos kerekeket kap az ML, 225/60-as gumikkal, a nyolchengeres modellek 275/55-ös gumikon gördülnek.
A belső térben a megújult, szériában fadíszítést kapó a középkonzollal nőtt a rakodóhelyek száma is. Megvilágítást kapott a hamutartó. A klimatizálást könnyebben kezelhető légkondicionáló és a hátsó utastérben található új fúvókák javítják.
A motorpalettán újdonság az S 400 CDI 250 lóerős nyolchengerese és az S 500 V8-as, 292 lóerős motorja. A duplaturbós, közös nyomócsöves, V8-as dízelmotor 8.1 másodperc alatt gyorsítja százra az aszfaltterepjárót, az autó végsebessége 213 km/óra. Az 1700-nál 560 Nm-es nyomatékot leadó motorral az ML 400 CDI átlagfogyasztása 10.9 liter. Minden ML tankja 83 literesre nő, ami közel 1000 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé.
A 272 lóerős ML 430-ast leváltó, ötliteres benzinmotor 292 lóerős. 2700-nál 440 Newtonméter nyomatékot ad le az erőforrás. Ez a motor 7.7 másodperces nulláról százra gyorsulást tesz lehetővé, a végsebesség 221 kilométer/óra. A V8-as modelleket a krómozott lamellás hűtőrácsról, kilincsekről és csomagtér-nyitófogantyúról lehet felismerni a típusjelzés mellett.
A csúcsot továbbra is az ML 55 AMG jelenti 347 lóerővel. Egy öthengeres dízel az ML 270 CDI-ben és egy 3.2 literes benzines a 320 ML-ben szerepel még a motorválasztékban.
A biztonságosságon az alapfelszereltségbe tartozó függönylégzsák javít. A kereken kétméteres, 50 centiméter széles légzsákok a tetőívből előrobbanva az oldallégzsákok védőhatását egészítik ki. A CL kupékból átvett kettős xenonfényszórók az aktív biztonságot javítják. A xenonfényszórós autókban szériatartozék az elektronikus fényszórómagasság-állítás valamint egy nagynyomású fényszórótisztító berendezés. A modellfrissítéssel PARKTRONIC tolatóradar is rendelhető lesz a terepjáróhoz. A ráncfelvarrás utáni Mercedes M-osztályban a COMAND nevű kezelő- és kijelzőrendszer képernyőjén SMS üzeneteket is írhatnak és olvashatnak az M-osztályban ülők.