Az összkerékhajtási rendszer vezérlése az autó multiplex rendszerére kapcsolódik, így a vezérlőegység minden pillanatban az autóval kapcsolatos összes információval rendelkezik, hogy annak megfelelően tudja az optimális értékeket beállítani. A multiplex rendszerre csatlakozik még az STC (Stability and Traction Control) kipörgésgátló és a későbbi változatoknál a DSTC (Dynamic Stability and Traction Control) menetstabilizáló rendszer is.
A Volvonál az új összkerékhajtási rendszer egyik nagy előnyének nevezték a rendszer gyors ki- és bekapcsolási idejét. A tervezők azonban a Volvo S60 AWD megalkotásakor nem a terepjáró igényeknek akartak megfelelni, hanem az autó úttartását és stabilitását kívánták tovább javítani, hogy a sportosabb vezetőknek is megfeleljen.
A Volvo S60 AWD csak egy motorral választható. A 2.4 literes, kisnyomású turbóval feltöltött benzinmotor 200 lóerős és több más Volvoban is szolgálatot teljesít. A motor 5100-as fordulaton adja le legnagyobb teljesítményét, maximális nyomatéka pedig 285 Nm, ami már 1800-as fordulattól rendelkezésre áll. A kis töltőnyomásnak köszönhetően a motor nem szenved a régebbi turbómotoroknál tapasztalható turbólyukban, a teljes fordulatszám tartományban megfelelő teljesítmény ad le a 2.4 literes erőforrás.
Az autó menetteljesítményéről még nincsenek adatok, de mivel a Volvo V70 AWD-nél 8 másodperc körüli gyorsulást ígértek, így az azonos motorral hajtott, de könnyebb S60 esetében ez az érték jobbnak ígérkezik.
A Volvo S60 AWD augusztustól rendelhető meg Magyarországon, az autó szállítására azonban a szokásosnál többet, 12-14 hetet kell várni, így az első magyarországi S60 AWD-k november-december körül kerülhetnek tulajdonosukhoz. Az autó áráról az importőr még nem tudott tájékoztatást adni, azt azonban elmondták, hogy a széria S60 és az S60 AWD közt nem lesz akkora árkülönbség, mint a V70 és a V70 Cross Country között.