Először a szériakivitelben 2.8 literes, hathengeres motort dolgozták át a mérnökök, az autóba 3.2-es Ac Schnitzer blokk került. A nagyobb teljesítményhez igazodó főtengelyre cserélték az eredetit. A speciális hajtókaroknak köszönhetően megnőtt a motor lökete és ezáltal a hengerűrtartalma is. A versenysportban szerzett tapasztalatok alapján készült dugattyúk vették át sorozatgyártásúak helyét a 3152 köbcentiméteres motorban. Természetesen a hengerfej sem kerülte el az átalakítást, melyhez új sport-vezérműtengelyeket terveztek. Ezen átalakítások miatt szükségessé vált a motorvezérlő-elektronika átprogramozása is, ezzel egy időben kiiktatták a végsebesség korlátozást is. A mérnököknek sikerült elérniük, hogy a komoly átalakítás ne járjon egyenetlen, dadogó alapjárattal és biztosított legyen a motor sima járása.
Rozsdamentes acélból készült ovális véggel látták el az S3-as blokkhoz kapcsolódó sportkipufogó-rendszert. A kipufogó nem csak masszív, öblös hanggal rendelkezik, de minősége révén a teljesítményt is növeli. Az átalakításoknak köszönhetően 235 lóerőre sikerült növelni a motor teljesítményét, a maximális forgatónyomaték pedig 340 Nm lett, ami már 3000-es főtengelyfordulatnál teljes egészében rendelkezésre áll.
Az S3-as blokkal a kombi karosszériás BMW 6.4 másodperc alatt gyorsul fel százra, ami kereken egy másodperccel jobb a gyári értéknél. Az autó végsebessége 230 km/h-ról 253km/h-ra nőtt. Elképzelhető annak az embernek az arca, aki egy széria M3-as BMW-ben ülve látja, amint egy hármas kombi ráelőz.
Szintén a versenypályákról került az utcai tuningautóba az Ac Schnitzer által a 3-asba szerelt Short-shift nevű, rövidített váltóutakkal rendelkező, gyorsabb váltást eredményező technika.
Ilyen menetteljesítménynél természetesen megfelelő fékekre is szükség van, ezért lecserélték az egész fékrendszert a 3-as Touring-on. Nagy teljesítményű sport fékrendszer vette át a széria fék szerepét, melynek legfőbb eleme az 334 milliméteres, belső hűtésű első tárcsa.
Bár gyárilag is nagyon jó futóművel rendelkezik az autó, de az igazán sportos autózáshoz elengedhetetlen volt ennek kicserélése is. Az új futóművet forgalomba helyezése előtt a Nürburgringen teszteltek. Keményebb lengéscsillapítók és sportrugók biztosítják a megfelelő útfogást minden helyzetben, melyeket még kiegészítenek a keményebb első és hátsó stabilizátorok. Az új futómű 35 milliméterrel ereszti közelebb a földhöz a karosszériát. Fokozza az autó merevségét a motortérbe és a csomagtartóba beépített alumínium toronymerevítő, csökkentve a karosszéria csavarodási hajlamát.
Természetesen kicserélték a BMW kerekeit is, a megrendelő itt többféle méret és típus közül választhat, de megveheti a cég által ajánlott kombinációt is. Ebben az esetben ez 8×19-es AC Schnitzer Type III típusú felniket és 235/35 ZR 19-es Continental vagy Michelin gumikat jelent. A kétféle gumi az eltérő kényelmi igények miatt választható, ez lehetőség biztosít a sportosabb vagy lágyabb gumi választására. A Tech III-as felnik kialakításuknak és anyaguknak köszönhetően, a cég állítása szerint, 30 százalékkal könnyebbek más könnyűfém felniknél. Ez jótékonyan hat a kormányzási tulajdonságokra és a kényelemre is azáltal, hogy csökkent a rugózatlan tömeg.
Külső megjelenésében nem módosították túlságosan a BMW-t az Ac Schnitzer mérnökei, kissé fokozták az autó sportosságát. Átalakították a 3-as első lökhárítóját eltávolítva annak alsó részét. A PU-RIM-ből készült új spoiler bár kisebb első nyílással rendelkezik, kialakításának köszönhetően jobban gazdálkodik a levegővel, azaz a szükséges helyekre irányítja azt. A lökhárító úgy készült, hogy nagy sebességnél stabilizálja az autó orrát növelve a rá ható leszorító erőt.
Masszívabb küszöböket szereltek a Touringra, amelyek az autót még alacsonyabbnak láttatják. Módosították a hátsó lökhárítót is, ez az elem is egy plusz toldatot kapott, így az első lökhárítótól induló alacsonyabb vonalvetés körbefut az autón. Úgy alakították ki a hátsó légterelőt, hogy az helyet biztosítson az új sportkipufogódob végének. A kis BMW-re a hátsó üveg fölé egy kis tetőspoiler került, amely igen feldobja az autót. Lecserélték a kocsin a széria tükröket, helyüket az Ac Schnitzer saját, kisebb sportvisszapillantói vették át.
A belső átalakítás már teljesen egyénre szabottan történik, ugyanis a módosítások tárháza szinte korlátlan. A belső kialakítás alapvetően három irányt képvisel, fa alumínium és karbon lehet a fő alapanyag. Rendelhető teljes bőrbelső szinte bármilyen színben. Kérhető versenyülés bőrrel vagy kevlárral. Lecserélhető a gyári kormány egy légzsákos, többfunkciós sportkormányra. Lehetőség van utólag a műszerfalba épített képernyős navigácós rendszer beépítésére is, melyet a Magyarországon is gyárral rendelkező VDO Dayton szállít.