A Väth tuningcég 5.8 literes, nyolchengeres erőforrást szerelt be egy széria C Mercedes motorterébe. Egy szériában is szépen teljesítő C 320-as Mercedes adta az átalakítás alapját. Azért esett erre a modellre a választás, mert az autó alkatrészei már gyárilag is nagy teljesítményhez készültek.
Ennek ellenére a Väth a teljesítményt viselő alkatrészek nagy részét kicserélte, szinte új autót építettek. A nyolchengeres erőforrás alapját a Mercedes gyár 430-as jelzésű nyolchengeres, hengerenként háromszelepes motorja adta. Teljes átalakításon esett át a blokk, aminek eredménye a nagyobb lökettérfogat és teljesítmény.
Új főtengely, nagyteljesítményű hajtókarok, valamint dugattyúk kerültek a széria alkatrészek helyére. Módosítottak a vezérlésen is, amelynek a gerincét az új sportosabb hangolású vezérműtengelyek adják. Természetese a mai high-tech autógyártásban és tuningolásban a számítógépeknek is nagy szerepük van egy autó működésében és a maximális teljesítmény elérésében.
Ennek megfelelően a Väth szakemberei az autó elektronikáját is áthangolták. Módosított motorvezérlő elektronika irányítja a megfelelő gyújtási befecskendezési paramétereket és kiiktatták a végsebességet leszabályozó elektronikát is. A káros anyagok megfelelő távozásáról, nemesacél sportkipufogó rendszer gondoskodik, amelyet két kerek véggel láttak el.
Az átalakításoknak köszönhetően 407 lóerő gondoskodik az autó „megfelelő” mozgatásáról, amelyet 5800-as fordulatnál ad le a blokk. Mindez szinte lényegtelennek tűnik a 4400-as főtengelyfordulatnál fellépő 600 newtonméteres forgatónyomaték mellet. A hatalmas forgatónyomatéknak köszönhetően nincs olyan haladási sebesség és fokozat, ahol az autó erőhiányban szenvedne.
A módosítások hatására, a cég kifejezésével élve „egy GT3-as Porsche menetteljesítményeivel felruházott 1.5 tonnás limuzint” kapunk. Számszerűsítve ez annyit tesz, hogy az autó 4.9 másodperc alatt teljesíti a 0-100-as sprintet, ennél is meggyőzőbb azonban, hogy 21.4 másodperccel később már a 200-as jelzést is elhagyja a mutató.
Ezeket az értékeket a tuning Mercedes bekapcsolt ESP-vel tudja teljesíteni. Szinte hihetetlen az autó végsebessége: a C V58-ra keresztelt autócsoda 307 km/h-ig képes gyorsulni, itt azonban már a menetszél győz.
A motorblokk hatalmas teljesítményét automataváltó juttatja a hátsó tengelyhez. Nem feltétlen szükséges, de a cég ajánlja a differenciálmű és a féltengelyek cseréjét, amelyekből szintén rendelkezésre áll nagyteljesítményű módosított változat. Jól látszik a Mercedes technikai csúcsteljesítménye, mivel a fékek esetében a Väth szakemberei csak az első rendszer kicserélését tartották szükségesnek. Ennek helyét egy 300 milliméteres új belsőhűtésű féktárcsa és nagy teljesítményű fékpofák vették át.
Megfelelő útfogásról a C V58 esetében a speciális kerekek és futómű együttesen gondoskodnak. Előre új, keményebb lengéscsillapítók és rugók kerültek, míg hátul elegendő volt a rugók cseréje. A futómű módosításának köszönhetően 15 milliméterrel került közelebb a karosszéria a földhöz.
Nemcsak látványosak, de feltétlenül szükséges az új kerekek felszerelése, ugyanis 300 kilométeróra felett is biztosítani kell a tapadást. Erre a feladatra a Fulda Carat Extremo gumikat találták megfelelőnek, amelyek 330 km/h-s sebességig alkalmazhatók. A 8.5×18-as felnikre elöl 225/40 ZR 18-as, míg hátul 255/35 ZR 18-as gumik kerültek.
Volfgang Väth cége mindössze két apróságot változtatott meg a karosszérián, feketére fényezték a hűtőmaszkot és a motorháztetőn lévő Mercedes emblémát.
Amennyiben valaki már a meglévő C 320-asát szeretné átalakíttatni, annak mindössze 93 ezer német márkát kell kifizetnie (11,5 millió forint), de ha a Väth-től vesz újonnan egy teljesen kész autót, akkor ez az összeg 179 ezer márka (22 millió forint). Egyébként a cég az átalakításokra egyéves kilométer-korlátozás nélküli garanciát vállal.