Új tanulmányautót mutatott be a Rover sportmodelleket fejlesztő MG. 500 lóerős maximális teljesítményt sikerült kipréselni a 4.6 literes, hengerenként négyszelepes motorból, amelyet 7000-es főtengelyfordulatnál ad le. Az ötezres fordulatszámnál jelentkező 543 newtonméteres forgatónyomaték elérésében nagy szerepe van a kompresszornak. A mechanikus feltöltős motor az alapjárati fordulatszámtól masszívan húz. Ahhoz, hogy megfelelő mennyiségű és hőmérsékletű levegő jusson a motorba, beépítettek egy plusz hűtőt. A hatalmas teljesítményt egy hatsebességes kézi váltó közvetíti a hátsó tengely felé. Az óriási erő a menetteljesítményeken mérhető le a legjobban. Az MG ZT XPower 4.5 másodperc alatt gyorsul 60 mérföldes (96 km/h) sebességre, az autó végsebessége pedig eléri a 304 kilométert óránként. Igazán meggyőző az 500 lovas MG sportautó rugalmassága is, 3.9 másodperc telik el 100-ról 160 km/h-ra gyorsítva.
Az orrmotor-hátsókerék hajtásnak köszönhetően az autó súlya 56-44 arányban oszlik meg az első és a hátsó tengely között, ami jó útfekvést valószínűsít. A stabil útfogásról Bilstein lengéscsillapítók és rövidebb sportrugók gondoskodnak. Elöl 8.5, hátul 9.5 col széles 18 col magas, 18 küllős könnyűfém felniken elöl 245/40-es, hátul 275/30-es gumik feszülnek. Nagy teljesítményű fékek biztosítják az MG megfelelő lassulását, előre 330 milliméteres, hátulra 306 mm átmérőjű AP Racing féktárcsák kerültek, melyeket elöl négy-, hátul kétdugattyús féknyergek lassítanak.
Külső megjelenésében követi az eddig megjelent MG Extreme modelleket a ZT XPower, fekete-zöld színben pompázik. Új első orrelemet kapott az autó, melyet egyetlen darabban készítenek. Ennek része a lökhárító és a hűtőmaszk is. A széria Rover 75-től eltérően nem krómozott hűtőmaszkja van a kocsinak, hanem egy a kocsi színére fényezett méhsejtmintás rácsa. A lökhárító középső részén egy hatalmas nyílás található, melyet szintén ráccsal fedtek le. A lökhárító alsó részét úgy alakították, hogy kevesebb felhajtó erőt generáló levegő jusson a kocsi alá. A motortér hűtésében segédkezik a motorháztetőn elhelyezett két nyílás, amelyeken át távozhat a meleg és beléphet a külső levegő. Ahhoz, hogy a rendkívül széles kerekek elférjenek, kiszélesítették a sárvédőket. Az első és a hátsó szélesítések között a mélyebbre nyúló küszöb biztosít átmenetet. A legfeltűnőbb elem az autón a csomagtartó fedélen elhelyezett hatalmas szárny, amely az útra szorítja az autót, és ezzel nagy sebességnél stabilizálja az MG-t.
Az autó belsejét Sparco versenyülések uralják.