335 km/h-s végsebesség a TechArt-tól
Továbbfejlesztette a Porsche 996 Turbóra épülő tuningprogramját a TechArt. A csúcsmodell, a GT Street motorterébe nagyobb turbókat és töltõlevegő-hűtőket szereltek, ennek hatására kissé növekedett a töltõnyomás és így még több levegő jut a motorba. A 3.6 literes blokk szívó- és kipufogórendszerét is módosították.

Nagyteljesítményű, rozsdamentes acélból készült sportkipufogó-rendszer teljesít szolgálatot. Az átprogramozott motorelektronika optimalizálja a motor működését és biztosítja az emelt levegőmennyiséghez szükséges üzemanyag befecskendezését. 600 lóerős maximális teljesítményt sikerült elérni, amihez hatalmas, 800 newtonméteres forgatónyomaték tartozik.

A gigászi teljesítmény az autó gyorsulásán is lemérhető, mindössze 3.7 másodpercre van szüksége a TechArt Turbónak a 0-ról 100 km/h-ra gyorsuláshoz. Új erőátvitelre is szükség volt a drasztikusan növelt teljesítmény útra viteléhez. Erősebb kuplung és egy új hatsebességes váltó vette át az eredeti alkatrészek szerepét.

Az új váltóáttételnek köszönhetően az autó eléri a 335 km/h-s végsebességet. Ezzel mind a gyári Turbót, mind a GT 2-t maga mögé utasítja a TechArt Turbo. (Porsche Turbo: 0-100 km/h: 4.2 mp, végsebesség: 305 km/h, Porsche GT2: 0-100 km/h 4.1 mp, végsebesség: 315 km/h).

A GT Street versenysportra is alkalmas futóművet kapott, amelybe az eredetinél keményebb lengéscsillapítók és stabilizátorok kerültek. Az új Eibach rugóknak köszönhetően az autó súlypontja közelebb került az úthoz, jelentősen javítva az autó útfekvését.

Olyannyira nagy hangsúlyt fektet a tuningcég a megfelelő felfüggesztésre, hogy a tavalyi évben a német Sport Auto magazin által rendezett Tuner GP-n jóval erősebb autókat is megelőzve az első helyen végeztek akkori autójukkal. Az idei futamon a GT Streettel indultak és 1 perc 23.88 másodperces idővel az abszolút második helyet szerezték meg.

A kerekek terén is változás történt. Elöl 225/40 ZR 18-as, hátul 295/30 ZR 18-as Continental kaucsukhengerek feszülnek a TechArt számára gyártott, feketére fényezett egyedi Formula GT típusú könnyűfém keréktárcsákon.

A GT Street külső megjelenésében is eltér a gyári Porsche Turbótól. Előre a GT2 lökhárítója került kisebb módosításokkal. A két oldalsó nyílás középső merevítését eltávolították, a spoiler alsó részét pedig úgy módosították, hogy az még több leszorító erőt hozzon létre az első tengelyen.

Ez a lökhárító nagyobb első légbevezetőkkel rendelkezik, melyeken át több levegő jut a hűtőkhöz. Két kiegészítő is nagy szerepet vállal a TechArt GT Street útfogásának javításában. Az egyik az autó motorháztetején elhelyezett, versenysportos beállítású hatalmas szárny, amelynek állása a közúton alkalmazott 15-25 fokos dőlési szöget jócskán meghaladja. A másik elem a hátsó lökhárító alá szerelt diffúzor, amely nagy sebességnél stabilizálja az autó hátulját.

Kétféle felszereltség közül lehet választani az autó belsejének kialakításakor. Létezik luxus vagy a versenyautókat idézően spártai kivitel. A luxus modellben teljes bőrkárpitozás, míg a versenyváltozatban karbonból készült versenyülés és hatpontos biztonsági övek várják a vásárlót egy biztonságos bukócső mellett. Nemcsak az autó kialakítása, de az ára is rendkívüli: körülbelül 400 000 német márka.