Az új Compact a többi hármastól gyökeresen eltér, mind szemből, mind hátulról egyértelműen azonosítható, bár az azonnali megkülönböztethetőséget nyújtó első fényszóró kiképzés nem nyeri el elsőre mindenki tetszését. A hátsó lámpabura egyedi és tetszetős formájú. A Compact 21 centiméterrel rövidebb a 3-as limuzinnál. Belül már óvatosabban bántak a változtatásokkal a bajor mérnökök, a belső kiképzés a megtévesztésig hasonlít a hármas limuzinéhoz.
Mivel a Compact BMW vásárlóinak egy negyede a hölgyek táborából kerül ki, a belső kialakításakor a fő hangsúlyt a praktikumra helyezték. Bár a 310 literes csomagtartó nem óriási, de könnyen pakolható és ajtaja is magasra nyílik, az üléstámlák előredöntésével pedig 1100 literesre bővíthető.
Kezdetben az új BMW Compact csak két benzinmotorral rendelhető. A kisebbik erőforrással szerelt változat 316ti jelzésű, ám 1796 köbcentiméteres motor hajtja. Ez a motor a BMW új szelepvezérlési technikája, a VALVETRONIC rendszer szerint működik, és elsőként Compactban kerül bevezetésre. Az új fejlesztésű, brit gyártású négyhengeres 115 lóerőt teljesít 5500-as fordulaton. Legnagyobb nyomatéka 175 Nm. A BMW Compact 316ti ára 6 271 000 forint. A BMW szerint az új rendszerű motor bő 1 literrel kevesebbet fogyaszt 100 kilométeren, mint kategóriatársai, fogyasztása átlagosan 6.9 liter 100 kilométeren. Az 1.8 literes motor 10.9 másodperc alatt gyorsítja 100-as tempóra a legkisebb hármas BMW-t.
A nagyobb motor régi ismerős, 2.5 literes, soros hathengeres. Teljesítménye 192 lóerő 6000-es fordulaton. Ezzel a motorral a 325ti 7.1 másodperc alatt teljesíti a 100-as sprintet. A nagyobb motorra szerelt Compact közel 10 millió forintba kerül.
Szeptembertől további két motor lesz rendelhető a kompakt BMW-hez. Az egyik kétliteres benzines, amely a 318ti jelzést kapja. Ez az erőforrás is a VALVETRONIC rendszeren alapul, fogyasztása mindössze 3 decivel több, mint a kisebb 1.8-asé Teljesítménye azonban nagyobb, 143 lóerő. Maximális forgatónyomatéka 200 Nm.
A dízelmotorok szerelmeseinek is tartogat meglepetést a bajor gyár és 320td jelzéssel egy dízel Compact forgalmazását is megkezdik szeptembertől hazánkban. Ez a dízelmotor a korábbi kétliteres, közvetlen befecskendezéses dízelmotoron alapul, de ez már common-rail rendszerű. Míg a 320td 150 lóerős teljesítményt és bődületes, 330 Nm-es nyomatékot produkál, átlagfogyasztása csak 5.5 liter 100 kilométeren. Ez a motor a felfrissített hármas BMW-ben is megtalálható lesz majd.
Az utóbbi két motorral szerelt Compactnak még nincs hazai ára.
Az új Compact felszereltsége és technikai adatai elérhetőek új autó adatbázisunkban:
BMW 316ti Compact Standard
BMW 316ti Compact
BMW 325ti Compact