Az autó kéttónusú szürke fényezést kapott, amivel még jobban kihangsúlyozták a spoilereket. A fényezés része még az autó oldalán végighúzódó hatalmas STi felirat is. Természetesen az megmaradtak a már szinte Subaru védjegynek számító aranysárga felnik is.
Minden elemében a versenyautókat idézi az Electra. Akár a tetőn elhelyezett, az utastérbe friss levegőt juttató légbevezetőt, akár a hatalmas hátsó szárnyat nézzük.
Jóval nagyobb első és hátsó lökhárítót kapott az Electra One, amelyek pályaautós jelleget kölcsönöznek az autónak. Bár Európában leginkább a rali versenyekről ismerik az Imprezát, Japánban zártpályás versenyeken is indulnak vele.
Hátulról szinte csak a csomagtér ajtó egyezik meg más WRX modellekkel. Sötétített hátsó lámpák és szinte már műalkotás-szerű hátsó lökhárító és hatalmas duplafedelű szárny került az autóra. A megfelelő stabilitás érdekében a szárny mindkét lemeze állítható dölésszögű és a lökhárító kialakítása is olyan, hogy még több leszorító erőt termeljen.
Az autó első lökhárítója más irányvonalat követ, mint a rali STi-ké. Kissé áramvonalasabb kialakítású, ám ezzel semmit sem veszít sportosságából az Electra.
Bár többek szerint az autó karakterét meghatározzák a fényszórók, ám az itt elkövetett átalakítás nem rontott az Impreza egyéniségén, sőt még tovább fokozta azt. Kitűnően illenek az új vetítőlencsés fényforrásból és szúrófényből összeállított lámpaegységek a japán kocsihoz. Kisebb versenytükrök kerültek az autóra, amik remekül illenek az Electrához.
Motorikusan nem tér el az STi modellektől az átalakított változat. Az autót kétliteres turbómotorral szerelik, amelynek ebben a változatban is 280 lóerő a teljesítménye, ami 6500-as fordulatszámnál jelentkezik. Villanymozdony jellegű húzással mozgatja az autót a 4000-es főtengelyfordulatnál maximálisan előálló 343 newtonméteres forgatónyomaték. Gyorsulásában már eltér a széria társaitól a WRX Electra One, ugyanis már öt másodperc alatt felgyorsul 100 km/órás sebességre. Az egyedi hangzásért sem kell a szomszédba menni, ugyanis a boxer henger elrendezésű erőforrás, valamint az átprogramozott elektronika és a kissé nyitottabb kipufogórendszer megteszi a hatását.
Nincsen probléma a lassulással sem, a megállásról nagyobb méretű tárcsákkal szerelt fékrendszer gondoskodik.
A belső térben is az autó jellegéhez kapcsolódó sportosság uralkodik. Kéttónusú szürke bőr versenyüléseken foglalhat helyet a „pilóta és navigátora”. Fehér számlapos órákon lehet figyelemmel kísérni az autó motorjában zajló folyamatokat és az általuk okozott sebességnövekedést. Alumínium váltógomb és pedálszett, valamint légzsákos Momo sportkormány gondoskodnak arról, hogy a vezető ne felejtse el mibe is szállt be.