Opel Vivaro - szeptembertől hazánkban is
Szeptembertől kezdődik hazánkban a műszakilag a Renault Trafic-kal azonos, feltűnően modern karosszériájú Opel áruszállító értékesítése.

Mindkét motorváltozat azonos blokkon alapul. 82 lóerős kivitelben az 1870 köbcentis dízel nyomatéka 190 Nm 2000-es fordulatszámnál. Ugyanez a motor 100 lóerővel 240 newtonméteres nyomatékot ad le kétezernél.

82 lóerővel 19 másodperc alatt gyorsul százra a Vivaro, a végsebesség 138 kilométer/óra. Erősebb motorral a gyorsulás 14,9 másodpercig tart nulláról százra, a végsebesség 155 kilométerre nő óránként. A sűrítési viszony mindkét esetben 18,3:1. A 90 literes tankból átlagosan 7,4 liter gázolajat használ fel a dobozos Vivaro mindkét motorváltozattal.

Ha a tankot üresre járja a tulajdonos, akkor egy külön pumpának köszönhetően nincs szükség az üzemanyagrendszer légtelenítésére. Az alapváltozatot kivéve hatfokozatú kézi váltóval készülnek a Vivarók a nagy-britanniai Lutonban. Műszerfali órái ismerősek lehetnek a jelenlegi Renault Clióból vagy a Mégane-ból, így ténylegesen személyautós érzést nyújt az új Opel kishaszonjármű belső tere.

Korábban nyárra tervezte az importőr a Vivaro hazai bevezetését, de ez szeptemberre tolódott. 2700 vagy 2900 kilogrammos össztömeggel választható a Vivaro, maximális teherbírása 1,2 tonna.

Karbantartásra 30 000 kilométerenként vagy kétévente van szükség. Kétféle, 3098 és 3498 milliméteres tengelytávval gyártják a Vivarót. A hosszított tengelytáv és az alap dobozos kiviteltől eltérő felépítmények csak a termelés felfutásával, később lesznek rendelhetők. A hazai kínálatban tehát a rövidebb tengelytávval, 82 és 100 lovas turbódízellel érhető el a Vivaro 2700 és 2900 kilogrammos össztömeggel.

A választék a jövőben erősen kibővül majd. A raktér űrtartalma már az alapváltozatnál is közel öt köbméter, hossza 241, magassága 138 centiméter. Rács helyett fix fal választja el az utasteret a raktértől. 12 éves átrozsdásodás elleni garanciát vállal az Opel. Kezdetben jobb oldali tolóajtóval érkeznek hazánkba a Vivarók, később a bal oldalra is rendelhető lesz az egy méter széles tolóajtó.

2700-as alapváltozatban, 82 lovas dízellel 3 558 400 forint a Vivaro ÁFA nélküli ára, erősebb motorral 3 759 040 Ft szerepel az árlistán. Az erősebb motor bruttó felára 250 000 forint, a kétszáz kilóval magasabb terhelhetőség bruttó 300 000 forinttal kerül többe.

A 2900 kilogramm össztömegű Opel Vivaro ára 82 lóerővel 3 799 040 forint, 100 lóerős motorral 3 999 040 Ft. Állítható magasságú a vezetőülés, vezetőoldali légzsák, ABS és hővédő üvegezés a főbb szériatartozékok. A légkondicionáló felára bruttó 415 000 forint, távvezérléses központi zár 120 000 forintért rendelhető.

Az Opel az idei év elejétől egy szervizcsomag segítségével új haszonjárművet vásárlóknak a forgalomba helyezéstől számított három évig Opel Assistance szolgáltatást nyújt a Movanóhoz, az új Combóhoz, és a Vivaróhoz. .

Ennek keretében az Opel gondoskodik a meghibásodott vagy balesetet szenvedett jármű szállításáról illetve vontatásáról, autókölcsönzésről, a továbbutazás vagy a hazautazás feltételeinek megteremtéséről. A szolgáltatás része a szállodai elhelyezés, a gépkocsi hazahozatala, az alkatrész kiszállítása és készpénz előleget is biztosítanak. A szolgáltatás a nap 24 órájában igénybe vehető.

Meghibásodás esetén az Opel haszonjármű kereskedések azonnal fogadják a hibás autót. 12 óra előtt, előre egyeztetett időpontban leadott autók javítását még aznap, 12 óra után, bejelentkezést követően javításra átadott gépkocsiknál másnap 12 óráig vállalják a hibaelhárítást.